استفاده از چرم سیب برای تهیه کفش های طبیعی

یک استارتاپ هلندی از چرم سیب برای ساخت کفش های طبیعی استفاده کرده است. در حال حاضر ساخت و استفاده از کفش های طبیعی بسیار رواج پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از برندهای معروف جهان مانند نایک و ریباک شروع به تولید کفش های وگان کرده اند. این […]

یک استارتاپ هلندی از چرم سیب برای ساخت کفش های طبیعی استفاده کرده است. در حال حاضر ساخت و استفاده از کفش های طبیعی بسیار رواج پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از برندهای معروف جهان مانند نایک و ریباک شروع به تولید کفش های وگان کرده اند. این در حالیست که کالاهای چرمی در صنعت مد همچنان پرفروش است. تولید چرم طبیعی با عذاب و رنج حیوانات و جنگل زدایی همراه است. همچنین به مصرف آب زیاد نیاز دارد. البته تولید کفش های وگان به معنای چرم های غیر طبیعی و در بیشتر موارد به استفاده از پلاستیک گفته میشود.

استارتاپ a perfect jane کفش های باکیفیت خود را از چرم سیب تولید می کند. سوزان هارپر مدیر عامل این استارتاپ در مورد محصولات این شرکت گفته است: برای تولید کفش تمامی گیاهان مانند قارچ و ذرت مورد آزمایش قرار گرفت. البته استحکام آنها برای ساخت چکمه چندان مناسب نبود. در این بین به عمر استفاده از سیب افتادیم.

در این روش سیب را به صورت تفاله و آسیاب شده در می آورند. سپس تفاله ها را خشک کرده و آن را به شکل خمیر خشک با پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی مخلوط می کنند. ایده این کار برای اولین در ۱۵ سال پیش مورد آزمایش قرار گرفت. اما اکنون به مرحله عملیاتی رسیده و از آن برای ساخت کفش استفاده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال