استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص سن با نگاه کردن به دست‌ها

طبق مطالعه جدید مدل‌های کنونی هوش مصنوعی دارای آموزش تصاویر مربوط به دست‌ها، دقت قابل مقایسه بیشتری با هوش مصنوعی دارای آموزش تصاویر صورت هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدل جدیدی از هوش مصنوعی تشخیص چهره از روی پوست مورد آزمایش قرار گرفته است که توانایی پیش بینی دقیق سن را […]

طبق مطالعه جدید مدل‌های کنونی هوش مصنوعی دارای آموزش تصاویر مربوط به دست‌ها، دقت قابل مقایسه بیشتری با هوش مصنوعی دارای آموزش تصاویر صورت هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدل جدیدی از هوش مصنوعی تشخیص چهره از روی پوست مورد آزمایش قرار گرفته است که توانایی پیش بینی دقیق سن را با استفاده از تصاویر دست خواهد داشت. شرکت Haut AI به عنوان شرکت توسعه دهنده این هوش مصنوعی مراقبت از پوست مقاله‌ای را در زمینه پیش بینی سن تقویمی از طریق تجزیه و تحلیل تصاویر دست با کمک هوش مصنوعی منتشر کرده است. مدل‌های هوش مصنوعی که آموزش‌های خود را از روی تصاویر دست به دست آوردند دارای دقت قابل مقایسه‌ای هستند. طبق این مقاله مطالعه اخیر نشان داده است مدل‌های هوش مصنوعی آموزش دیده از طریق تصاویر دست با کمک دقت قابل مقایسه‌ای می‌توانند با میانگین خطای ۴.۱ و ۴.۷ سال سن تقویمی را به درستی پیش بینی کنند.

آموزش این مدل هوش مصنوعی مورد استفاده در مطالعه از مجموعه داده‌های یک جمعیت هندی انجام شد. هدف از این مطالعه ساخت و توسعه یک مدل هوش مصنوعی متناسب با جمعیت با هدف کاهش تعصبات و ترویج راه حل‌های هوش مصنوعی به صورت عادلانه بوده است.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: طبق تحقیقات انجام گرفته توسط محققان ما سن افراد را می‌توان از روی عکس دست‌ها و یا صورتشان به دقت تعیین کرد. اما استفاده از این روش نه تنها راهی برای کاربردهای جدید فناوری هوش مصنوعی باز می‌شود بلکه از این طریق تعصبات مرتبط با سیستم های معمولی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

در این مطالعه ۱۴۵۴ زن هندی در سنین بین ۲۰ تا ۸۰ سال مربوط به مکان‌های جغرافیایی مختلف با داشتن رنگ پوست‌های متفاوت بررسی شدند. محققان معتقدند این تصاویر به طور تصادفی تقسیم شده و ۷۰ درصد آنها برای آموزش و ۳۰ درصد نیز با هدف اعتبارسنجی این فناوری مورد استفاده قرار گرفتند.

در این آزمایش ویژگی‌های قابل مشاهده روی دست و صورت از قبیل نواحی مربوط به اطراف گوشه داخلی چشم و دهان دستکاری شدند تا عوامل پیش بینی مهم برای تشخیص و پیش بینی سن مورد شناسایی قرار بگیرند.