استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی شیوه های مدیریت دیتاسنترها در مایکروسافت و متا

شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و متا از هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر دیتاسنترها بهره می برند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری برای بهینه سازی شیوه های مدیریت دیتاسنترها روش های جدیدی را جایگزین کرده اند. به عنوان مثال گوگل نیز چند سال پیش از فناوری هوش مصنوعی […]

شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و متا از هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر دیتاسنترها بهره می برند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری برای بهینه سازی شیوه های مدیریت دیتاسنترها روش های جدیدی را جایگزین کرده اند. به عنوان مثال گوگل نیز چند سال پیش از فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت انرژی بهتر استفاده کرد. اکنون مایکروسافت و متا نیز قصد دارند از این فناوری به نفع خود استفاده کنند.

 به گفته مایکروسافت این شرکت اکنون روی توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید کار می کند که می تواند با تحلیل داده های مربوط به منابع مختلف هشدارهایی را برای تیم‌های عملیاتی دیتاسنترها ارسال کند. بدین ترتیب از حوادث ایمنی و اثرات آن جلوگیری خواهد شد. همچنین مایکروسافت یک سیستم مکمل و مرتبط دیگر را خواهد ساخت تا ازطریق آن بتواند تاثیر عوامل مختلف بر زمانبندی ساخت دیتاسنترها را نیز شناسایی کرده و آنها را پیش بینی کند.

 احتمالاً زمان ورود این سیستم به دیتاسنترهای این شرکت تا اواخر سال انجام میشود. متا هم قصد دارد پیش بینی چگونگی عملکرد دیتاسنترها در شرایط محیطی بسیار سخت را به هوش مصنوعی بسپارد. به گفته این شرکت اکنون توسعه مدل های فیزیکی برای شبیه سازی شرایط دشوار آغاز شده است و قرار است داده های آن به هوش مصنوعی منتقل شود تا بهینه سازی هایی در مصرف انرژی سیستم های خنک سازی و جریان هوا انجام بگیرد.

به گفته سخنگوی متا در حال حاضر داده های عملیاتی زیادی از دیتاسنترها دریافت می شود و دستگاه های موجود در شبکه نیز دارای بار کاری متفاوت هستند. مقدار انرژی متفاوتی نیز توسط آنها مصرف می شود و هر کدام از آنها نیز گرمای خاص خودشان را تولید میکنند. به همین دلیل تیم زیرساخت خط داده های هر سرور را به صورت جداگانه جمع آوری کرده و بر اساس آن مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کند و در نتیجه بهینه سازی توان و بهره وری انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال