استفاده از ChatGPT برای ساخت بدافزار روز صفر؛ روی ترسناک هوش مصنوعی

یک محقق مدعی شد توانسته بدون داشتن اطلاعات کدنویسی و تنها با کمک ChatGPT بدافزار روز صفر بسازد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارون مولگرو، محقق امنیتی شرکت Forcepoint در وب سایت خود اعلام کرد با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT موفق به ساخت بدافزار روز صفر شده است که قادر است […]

یک محقق مدعی شد توانسته بدون داشتن اطلاعات کدنویسی و تنها با کمک ChatGPT بدافزار روز صفر بسازد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارون مولگرو، محقق امنیتی شرکت Forcepoint در وب سایت خود اعلام کرد با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT موفق به ساخت بدافزار روز صفر شده است که قادر است از سیستم قربانیان داده ها را استخراج کند. همچنین طبق ادعای وی این بدافزار غیرقابل شناسایی بوده و این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد. وی در یک پست در وبسایت این شرکت نحوه کار خود و روش استفاده از ChatGPT را بیان کرده است.

به عقیده وی اگرچه ChatGPT توسط شرکت OpenAI با محدودیت هایی عرضه شده اما امکان دور زدن محدودیت ها و تولید نرم افزارهای مخرب وجود دارد. مولگرو برای دریافت فانکشن و کدهای این بدافزار بصورت تک به تک درخواست خود را به ChatGPT اعلام کرده است. سپس با استفاده از آنها یک بدافزار ایجاد کرده که تقریبا توسط آنتی ویروس ها غیرقابل شناسایی است.

مولگرو بدافزار خود را شبیه به بدافزارهای ساخت هکرهای دولتی برای حملات پیچیده توصیف کرده است. نکته مهم اینکه این بدافزار توسط یک فرد عادی و طی تنها چند ساعت کار با هوش مصنوعی تولید شده است. این در حالی است که ساخت چنین بدافزاری در حالت عادی ممکن است به هفته ها زمان نیاز داشته باشد.

بدافزار ساخته شده با شبیه کردن خود به برنامه های اسکرین سیور در هر بار اجرا شدن ویندوز بطور همزمان اجرا میشود. همچنین می تواند در بین فایل ها کاربر جستجو کرده و فایل های باارزش را بدزدد. علاوه بر آن با شکستن فایل های مهم و تبدیل آنها به تکه های کوچکتر و درون تصاویر پنهان می کند. تصاویر مورد نظر به پوشه مربوط به گوگل درایو منتقل شده تا شناسایی نشوند. مولگرو پس از ساخت این بدافزار و تست آن در وبسایت Total virus متوجه شد در بین ۶۹ آنتی ویروس تنها ۵ آنتی ویروس قادر به شناسایی آن هستند. البته در مرحله بعدی نسخه دیگری از آن را آزمایش کرده و این بار هیچ کدام از برنامه های آنتی ویروس قادر به شناسایی نبودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال