استفاده از ماسک و دستکش یکبارمصرف برای ساخت بتن مقاوم تر

یک موسسه فناوری روش جدیدی را برای استفاده از ماسک و دستکش های پلاستیکی مصرف شده ابداع کردند. این زباله ها می توانند برای ساخت بتن مقاوم تر مورد استفاده قرار بگیرند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از این پس لباس های ایزوله مواد مصرفی مانند ماسک و دستکش های پلاستیکی به […]

یک موسسه فناوری روش جدیدی را برای استفاده از ماسک و دستکش های پلاستیکی مصرف شده ابداع کردند. این زباله ها می توانند برای ساخت بتن مقاوم تر مورد استفاده قرار بگیرند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از این پس لباس های ایزوله مواد مصرفی مانند ماسک و دستکش های پلاستیکی به جای ریختن در محل دفن زباله می‌توانند باعث مقاوم تر شدن بتن شوند. این نوآوری توسط موسسه سلطنتی فناوری ملبورن ارائه شد. در این روش زباله های موردنظر خرد شده و سپس در مقادیر 0.1 تا 0.25 درصد درون بتن استفاده خواهد شد. به گفته محققان تجهیزات حفاظت فردی می تواند تا ۲۰ درصد مقاومت بتن را افزایش دهند.

در این روش مشاهده شد دستکش های پلاستیکی باعث افزایش ۲۲ درصدی مقاومت بتن شدند. همچنین روپوش های عایق مقاومت نیز توانستند تا ۲۱ درصد تنش خمشی، مقاومت فشاری و کشسانی را افزایش دهند. همچنین روش جدید میتواند از دفن حدود ۵۴ هزار تن زباله در محل های دفن در سراسر جهان جلوگیری کند.

به گفته این تیم تحقیقاتی روزانه ۱۲۹ میلیارد ماسک در جهان مورد استفاده قرار گرفته و سپس به محل دفن زباله منتقل می شود که می تواند برای محیط زیست بسیار نگران کننده باشد. شانون کیل مارتین یکی از نویسندگان مقاله در بیانیه ای اعلام کرد هدف از این مطالعه ایجاد راه حل های هوشمندانه برای زباله های تولید شده در همه گیری کووید ۱۹ بود. طبق تحقیقات انجام گرفته ترکیب مقدار مناسب از زباله های ایجاد شده می تواند بتن مستحکم تری تولید کند. بطوری که دستکش یکبار مصرف در مخلوط سیمان به دلیل وجود پیوندهای خوب  تقویت بیشتری را در مخلوط سیمان ایجاد میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال