شیوه جدید هکرها؛ استفاده از سایت‌های آماری جعلی آلوده به بدافزار

هکرها بار دیگر شیوع ویروس کرونا و ترس ابتلا به آن را بهانه ای برای هک کاربران قرار داده اند. وبسایت های جعلی آلوده به بدافزار به هکرها کمک می کند تا به سیستم قربانیان وارد شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Radar، محققان شرکت امنیتی Reason […]

هکرها بار دیگر شیوع ویروس کرونا و ترس ابتلا به آن را بهانه ای برای هک کاربران قرار داده اند. وبسایت های جعلی آلوده به بدافزار به هکرها کمک می کند تا به سیستم قربانیان وارد شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Radar، محققان شرکت امنیتی Reason Labs میگویند هکرها با استفاده از ترس شیوع ویروس کرونا همچنان قربانی میگیرند. پیش از این با ارسال ایمیل های آلوده در مورد کرونا و نصب فایل های مخرب کاربران را به نصب بدافزار ترغیب می کرده اند. اما اکنون برای هک از سایت های آماری مخرب استفاده می کنند و از طریق آن به به اطلاعاتی مانند رمز عبور و رمز کارت های اعتباری ذخیره شده در مرورگر دست پیدا می کنند. حتی در این سایت های جعلی اپلیکیشن هایی هم وجود دارد که در صورت دانلود توسط کاربر و نصب آن، سیستم کاربر را آلوده می کنند.

در مقابل سازمان های دیگر وبسایت هایی را طراحی کرده اند که بطور لحظه ای میتوان آمارهای مربوط به ویروس کرونا ا در آن مشاهده کرد. دانشگاه جان هاپکینز نمونه ای از این سازمان هاست. کاربران در مورد نصب و یا بازدید از این سایت های جعلی بیشتر دقت کنند و از سایت های معتبر برای دریافت آگاهی های مربوط به شیوع کرونا استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال