استفاده از پوست میوه برای ساخت تصفیه کننده آب

محققان با کمک یک فرایند ساده از پوست میوه برای تصفیه آب استفاده کردند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال از دستگاه های خورشیدی برای تصفیه آب استفاده می‌شود. البته این فرایند بسیار کند است. از این رو محققان به دنبال افزایش فرایند تصفیه آب هستند. محققان اخیرا متوجه شدند اضافه […]

محققان با کمک یک فرایند ساده از پوست میوه برای تصفیه آب استفاده کردند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال از دستگاه های خورشیدی برای تصفیه آب استفاده می‌شود. البته این فرایند بسیار کند است. از این رو محققان به دنبال افزایش فرایند تصفیه آب هستند. محققان اخیرا متوجه شدند اضافه کردن ماده ساخته شده از ضایعات میوه می تواند عملکرد آن را افزایش دهد.

در تصفیه آب دستگاه خورشیدی یک حوضچه از آب ناسالم وجود دارد که روی آن با پوشش شفافی پوشانده شده است. در اثر تبخیر آب متراکم شده و و تراکم بخار آب خالص از روی سطح چکه می کند و بطور جداگانه جمع آوری میشود. محققان برای سرعت بخشیدن در قسمت کرم شدن آب کثیف از ماده جدیدی استفاده کرده اند. این مواد با سماور شدن روی سطح آب باعث تبدیل نور خورشید به گرما می‌شوند. این ماده حاصل ترکیبات مختلف است و کربن حاصل از زغال سنگ می. در آن وجود دارد.

ادیسون آنگ، استادیار دانشگاه نانیانگ سنگاپور در این پروژه به دنبال جایگزین مناسبی برای انجام این فرایند بدون استخراج بودند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند تا از ضایعات میوه استفاده کنند. پوست نارگیل، پوست پرتقال و پوست در این مورد مورد آزمایش قرار گرفت. در این روش ضایعات میوه پس از دریافت حرارت با دمای ۸۵۰ درجه سانتیگراد با واکنش دهنده مولیبدن مخلوط شدند. حاصل آن ورقه های کاربید مولیبدن دو بعدی بودند که به خانواده فلزات معروف مکسین ها تعلق دارند. این ماده دارای خواص آبدوستی است و راندمان تبدیل نور به گرما در آن زیاد است. استفاده از این ماده در دستگاه خورشیدی عملکرد خوبی را نشان داد. به دلیل متخلخل بودن این ماده امکان متراکم شدن قطرات بخار بطور مستقیم وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال