استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در گسترش ناوگان مترو

 با توجه به افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و افزایش تقاضا، نیاز به افزایش ظرفیت مترو امری لازم و ضروری بنظر میرسد. شهرهای بزرگی مانند تهران تا سال 1402 به 1050 واگن متروی دیگر نیاز دارد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، حمل و نقل عمومی بویژه مترو […]

 با توجه به افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و افزایش تقاضا، نیاز به افزایش ظرفیت مترو امری لازم و ضروری بنظر میرسد. شهرهای بزرگی مانند تهران تا سال 1402 به 1050 واگن متروی دیگر نیاز دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، حمل و نقل عمومی بویژه مترو یک ناوگان عمومی قابل اطمینان برای مردم است. برای افزایش ظرفیت این ناوگان از سالها پیش مذاکراتی با شرکت‌های مختلف انجام شد. اما با توجه به مشکلات مختلف امکان انتقال تکنولوژی و یا ساخت قطعات در داخل کشور نبوده است. اما اکنون با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تقاضا نیاز به ساخت واگن‌های مترو بیش از پیش احساس می‌شود.

با توجه به ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه و لزوم ساخت 85 درصد از تجهیزات در داخل کشور، برخی از شرکت‌های دانش بنیان بهمراه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ساخت و تولید واگن‌های مترو اقداماتی را انجام داده‌اند. از تلاش‌های این شرکت‌ها تا کنون می‌توان به ساخت قسمت‌های مختلف سیستم رانش اشاره کرد. شرکت مانا با همکاری شرکت تام لوکوموتیو آریا با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی نمونه اولیه سیستم MCM را تولید کرده‌اند. از دیگر شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به مدیریت انرژی نوآور افق (مانا) ، جهاد دانشگاهی، فن ژنراتور و چندین شرکت دیگر اشاره کرد.

سیستم رانش ساخته شده مراحل تست اولیه را می‌گذراند و نسبت به نمونه‌های فعلی سبک تر و احتمالا کوچکتر خواهد بود. پس از این مرحله وارد تولید انبوه خواهد شد. شرکت طراحی کننده نیز از سیستم خنک کننده ویژه با توجه به پروتکل احتمالی مورد نیاز بصورت سفارشی و ویژه استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال