استفاده از جیمز وب در یک ماموریت فراتر از ظرفیت

ناسا اعلام کرد عملکرد تلسکوپ جیمز وب در ثبت تصاویر مربوط به ماموریت برخورد سیارک فراتر از تصور آنها بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیرا اعلام کرد تلسکوپ جیمز وب در ماموریت دارت در زمان برخورد با سیارک دیمورفوس مجبور به عملکرد بالاتر از ظرفیت خود شد. استفانی میلام، […]

ناسا اعلام کرد عملکرد تلسکوپ جیمز وب در ثبت تصاویر مربوط به ماموریت برخورد سیارک فراتر از تصور آنها بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیرا اعلام کرد تلسکوپ جیمز وب در ماموریت دارت در زمان برخورد با سیارک دیمورفوس مجبور به عملکرد بالاتر از ظرفیت خود شد.

استفانی میلام، از تیم تلسکوپ جیمز وب و محقق بخش پرواز هوایی گادرد در پست وبلاگی خود نوشت: تمام تلاش دانشمندان استفاده از تلسکوپ جیمز وب برای مشاهده آزمایش انحراف سنگ فضایی بود. این تلسکوپ در زمان ساخت برای ردیابی اجسام با سرعت کند آزمایش شده بود. در آن زمان سریعترین جرم قابل ردیابی از طریق این تلسکوپ سیاره مریخ ارزیابی شده بود.

این تلسکوپ برای تصویربرداری از اجسام متحرک از حسگر هدایت دقیق خود استفاده می کند. این حسگر در واقع یک دوربین ویژه است که قادر است با تمرکز روی ستاره های راهنما یا مرجع، روی هدف و محیط اطراف آن متمرکز بماند. در زمان تصویربرداری از یک جرم متحرک، حسگر جیمز وب باید مدام ستاره مرجع را تغییر دهد تا بتواند هدف را در فوکوس خود داشته باشد. البته این کار از لحاظ فنی بسیار سخت است.

به لطف اما ه سازی های انجام شده دوربین مادون قرمز نزدیک این تلسکوپ توانست برخورد دارن و پیامدهای آن را بصورت یک توالی عالی از تصاویر ثبت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال