استفاده از ریه های آزمایشگاهی برای توسعه داروهای شخصی سازی شده

محققان دانشگاه سیدنی در استرالیا در آزمایشات خود از ریه های کوچک رشد یافته در آزمایشگاه استفاده کردند. به گفته آنان این ریه های آزمایشگاهی می توانند در ساخت و استفاده از داروهای شخصی سازی شده برای درمان مورد استفاده قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به طور کلی برای آزمایش […]

محققان دانشگاه سیدنی در استرالیا در آزمایشات خود از ریه های کوچک رشد یافته در آزمایشگاه استفاده کردند. به گفته آنان این ریه های آزمایشگاهی می توانند در ساخت و استفاده از داروهای شخصی سازی شده برای درمان مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به طور کلی برای آزمایش داروها در آزمایشگاه اولین قدم تست آنها روی حیوانات است. با این حال برخی به دلایل مالی و اخلاقی به دنبال کاهش انجام تعداد آزمایش های حیوانی هستند. یکی از جایگزین های مناسب حیوانات برای آزمایش ایجاد اندام های کوچک و شبیه سازی شده است. به همین دلیل محققان استرالیایی تلاش دارند تا ساختار های پیشرفته سلولی از ریه تهیه کنند که به گفته آنان در ابتدا از یک پتری دیش شروع خواهد شد. طبق اعلام محققان این مطالعه وجود این ریه های شبیه سازی شده باعث کاهش مدت توسعه یک دارو خواهد شد.

اخیرا این محققان توانستند دو مدل ریه آزمایشگاهی را توسعه دهند که یکی از آنها کاملاً مشابه ریه سالم یک انسان برای آزمایش داروهای جدید است. محققان در مراحل بعدی آزمایش داروهای جدید را روی این ریه های آزمایشگاهی بررسی می کنند. نوع دیگر ریه ساخته شده یک ریه ناسالم است که در افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن وجود دارد.

وویچ کرزانوفسکی، استاد نانو پزشکی در دانشگاه سیدنی و از محققان این مطالعه می گوید: در ساخت این ریه ها به طور مستقیم سلول ها از بیماران گرفته شده و سپس از آن ها سلول های اپیتلیال ساخته میشود. به طور کلی در آزمایشگاه ما یک ریه واقعی شبیه به ریه انسان به عنوان یک اندام تقلیدی ایجاد میشود.

به گفته این محققان ریه ساخته شده می تواند نسبت به کشت های سلولی یا مدل‌های حیوانی در آزمایشات نتایج دقیق‌تری را ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال