استفاده از یادگیری ماشینی برای تشخیص زودهنگام زوال عقل

ابزار جدیدی که با استفاده از یادگیری ماشینی آموزش دیده است می تواند زوال عقل را بسیار زودتر از حالت عادی پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با هدف تشخیص زودهنگام زوال عقل مدلی از یادگیری ماشینی ساخته اند که از الگوهای گفتاری برای تشخیص بهره می برد. این […]

ابزار جدیدی که با استفاده از یادگیری ماشینی آموزش دیده است می تواند زوال عقل را بسیار زودتر از حالت عادی پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با هدف تشخیص زودهنگام زوال عقل مدلی از یادگیری ماشینی ساخته اند که از الگوهای گفتاری برای تشخیص بهره می برد. این دستگاه می تواند در مراحل اولیه شرایط را ارزیابی کند.

زهرا شاه، از محققان این پروژه و محقق پژوهشگاه آلبرتا در این مورد می گوید: هدف ما در این پژوهش توجه به گفتار به عنوان پنجره ای به ذهن است. قرار است در اینجا به گفتار به عنوان یک نشانگر زیستی توجه شود. بدین ترتیب می توان الگوهایی را شناسایی کرد که در تشخیص و نظارت بیماری هایی نظیر زوال عقل موثر باشد. معمولا از طریق سه ویژگی می توان نقص در گفتار را تشخیص داد مکث در گفتار، پیچیدگی کلمه و قابل فهم بودن.

شاه در این مورد گفته است: در صورتی که کلمه ای تلفظ طولانی تری داشته باشد پیچیدگی بیشتری خواهد داشت. فرضیه این تحقیق می گوید بیماران مبتلا به زوال عقل در گفتار پیچیدگی کمتری را به کار می برند. مدل توسعه یافته توسط محققان بین ۷۰ تا ۷۵ درصد دقت دارد. شاه در این مورد اضافه کرد: این مدل همانند یک ابزار برای تشخیص بالینی است اما ما آن را همانند یک ابزار بکار نمیبریم.

اما می تواند نقطه شروع غربالگری افراد در معرض خطر باشد. البته هنوز نمی توان این ابزار را به عنوان تشخیص بالینی معرفی کرد.‌اماذمی تواند به افراد کمک کند تا با کمک گوشی هوشمند خطر ابتلا به بیماری را در خود ارزیابی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال