استفاده از فناوری قدیمی در برنامه آرتمیس باعث تعویق آن می شود

کارشناسان معتقدند نشتی موشک SLS ناسا به دلیل قدیمی بودن این فناوری است. این مشکل از زمان برنامه شاتل فضایی نیز وجود داشته است. نشتی سوخت هیدروژن مایع باعث شد تا ماموریت آرتمیس ۱ بارها به تعویق بیفتد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشکلات مربوط به نشت سوخت هیدروژن مایع از زمان […]

کارشناسان معتقدند نشتی موشک SLS ناسا به دلیل قدیمی بودن این فناوری است. این مشکل از زمان برنامه شاتل فضایی نیز وجود داشته است. نشتی سوخت هیدروژن مایع باعث شد تا ماموریت آرتمیس ۱ بارها به تعویق بیفتد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشکلات مربوط به نشت سوخت هیدروژن مایع از زمان ماموریت شاتل فضایی نیز وجود داشته است. اکنون سیستم پرتاب فضایی ناسا نیز به همین دلیل برای دومین بار در تاریخ ۳ سپتامبر پرتاب نشد. به گفته کارشناسان دلیل اصلی آن نیز استفاده از فناوری قدیمی در این موشک است. پرتاب موشک SLS آغازگر ماموریت تاریخی آرتمیس ناسا خواهد بود. اما تاخیرهای اخیر نشان می دهد ناسا هنوز در ماموریت های جدید نیز از فناوری قدیمی که برای برنامه شاتل فضایی طراحی شده بود استفاده می کند. کارشناسان در این مورد هشدار دادند که پرتاب این موشک همان مشکلات برنامه شاتل را در آینده خواهد داشت.

ناسا بارها به دلیل استفاده از فناوری های قدیمی در مقابل فناوری های جدید مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا فناوری های جدید قابل استفاده مجدد بوده و همچنین پایدار تر و مقرون به صرفه تر هستند. موتور های اصلی استفاده شده در برنامه کنونی نیز همان موتور های مربوط به شاتل فضایی خواهند بود که در آن از پیشرانه هیدروژن مایع و اکسیژن مایع به عنوان اکسید کننده استفاده می شود.

لوری گارور معاون سابق ناسا در مصاحبه ای اعلام کرد بارها بر این آژانس فضایی فشار آورده تا بتواند آنها را متقاعد کند که برای برنامه آرتمیس با شرکت های خصوصی قرارداد ببندند اما به نظر می‌رسد قدرت حاضر در دولت بسیار قوی است و باعث شد تا یک موشک که بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای آن هزینه شده بارها برای پرتاب با مشکل مواجه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال