استفاده از ضایعات دور ریختنی آناناس برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین

برگهای میوه آناناس می‌تواند به عنوان قطعات هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار بگیرد. الیاف موجود در برگ های این میوه در ساخت ماده ای به کار رفته که بسیار محکم بوده و از آن برای ساخت قطعات پهپاد استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، […]

برگهای میوه آناناس می‌تواند به عنوان قطعات هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار بگیرد. الیاف موجود در برگ های این میوه در ساخت ماده ای به کار رفته که بسیار محکم بوده و از آن برای ساخت قطعات پهپاد استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، محققان مالزیایی از الیاف موجود در برگ های میوه آناناس برای ساخت قطعات و قابهای هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند. از این الیاف موادی تهیه شده که به صورت زیست کامپوزیتی بوده و علاوه بر سازگاری با محیط زیست تنها ظرف دو هفته می تواند تجزیه شود.

پروفسور محمد سلطان، از دانشگاه پوترا (Putra) در مالزی در مورد این ماده گفته است: استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت پهپادها باعث افزایش وزن آنها می شود. در صورتی که ماده جدید تولید شده وزن کمتری داشته و همچنین ارزان تر نیز خواهد بود. در صورت خرابی پهپاد نیز این مواد زیست کامپوزیتی قابل دفن بوده و در عرض دو هفته تجزیه می شوند. آزمایش نمونه‌های اولیه این پهپادها با موفقیت انجام شده و این نمونه ها توانستند تا ۱۰۰۰ متر و حدود ۲۰ دقیقه در ارتفاع پرواز کنند.

این محققان تلاش دارند تا در آینده پهپاد های بزرگتری را با استفاده از این مواد بسازند تا بتواند محموله‌های بزرگتری را حمل کند. پروژه مورد نظر از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و هدف از انجام این پروژه نیز استفاده کاربردی از ضایعات آناناس بوده است. کشاورزان معمولا برگ های آناناس را دور ریخته و یا آن را میسوزانند. درصورتیکه هم اکنون از این ضایعات می توانند درآمد کسب کنند و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال