با استفاده از داده های ماهواره می‌توان مکان دقیق میکروپلاستیک ها را مشخص کرد

محققان معتقدند تنها راه حل مشکل میکروپلاستیک ها کشف مکان دقیق آنهاست. به همین دلیل روشی جدید طراحی شده که از طریق ماهواره می توان مکان دقیق میکرو پلاستیک ها را ردیابی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در تلاش هستند تا راه حل جدیدی را برای مشکل میکروپلاستیک ها انتخاب […]

محققان معتقدند تنها راه حل مشکل میکروپلاستیک ها کشف مکان دقیق آنهاست. به همین دلیل روشی جدید طراحی شده که از طریق ماهواره می توان مکان دقیق میکرو پلاستیک ها را ردیابی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در تلاش هستند تا راه حل جدیدی را برای مشکل میکروپلاستیک ها انتخاب کنند. در حال حاضر کلیه بررسی های مربوط به ریز پلاستیک ها در اقیانوس ها  با استفاده از تور و یا از الگوهای گردشی اقیانوس انجام می شود و برای کشف مکان دقیق آنها و همچنین نحوه حرکتشان به روش دقیق تری نیاز است.

در این بین داده های ماهواره ها می تواند به رهگیری میکروپلاستیک ها کمک کند. طی بررسی های انجام شده بر روی داده های ماهواره ای ناوبری جهانی امکان ردگیری میکروپلاستیک ها وجود دارد.کریس روف از دانشگاه هوافضای میشیگان می گوید: قرار بود از داده های رادار برای اندازه گیری سرعت باد استفاده شود. زیرا واکنش آن به محیط در صورت وجود مواد مختلف متفاوت است. به همین دلیل ایده جدیدی را در جهت عکس روش فعلی پیاده کرده ایم که در آن از واکنش آب برای کشف مواد مختلف در آن استفاده خواهد شد.

 قرار است از داده های ماهواره ای برای کشف مواد فعال سطحی یا میکروپلاست ها استفاده شود. در واقع این مواد همراه با میکرو پلاستیک ها بوده و نوع ترکیبات روغنی به همراه دارند که هنگام برخورد آب و هوا باعث کاهش کشش سطحی خواهد شد. در آزمایش‌های انجام شده نیز صحت این روش مورد تایید قرار گرفت.

 بدین ترتیب می توان با استفاده از داده های ماهواره برای کشف مکان دقیق تر آلودگی ریزپلاستیک استفاده کرد. طبق اطلاعات ثبت شده کنونی، محل تجمع اصلی این پلاستیک ها در اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام بیش از مناطق دیگر است. همچنین می توان در این روش به منشأ ورود میکروپلاستیک ها به اقیانوس دسترسی پیدا کرد. با دانستن محل قرارگیری میکروپلاستیک ها و منشاء این ذرات می‌توان عمل پاکسازی را با سرعت بیشتری انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال