استفاده از فناوری لباسهای فضایی در کاهش عوارض یائسگی

تحقیقات اخیر ناسا نشان می دهد فناوری لباس های فضایی می تواند عوارضی مانند گرگرفتگی در یائسگی را کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر الهام گرفته از فضای ناسا می تواند برخی عوارض ناشی از یائسگی را بهبود بخشد. در این تحقیق مواد سازنده دستکش های فضانوردان استفاده شد […]

تحقیقات اخیر ناسا نشان می دهد فناوری لباس های فضایی می تواند عوارضی مانند گرگرفتگی در یائسگی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر الهام گرفته از فضای ناسا می تواند برخی عوارض ناشی از یائسگی را بهبود بخشد. در این تحقیق مواد سازنده دستکش های فضانوردان استفاده شد تا عوارض دوران پس از پایان قاعدگی کاهش یابد. در حال حاضر درمانی برای دوران یائسگی وجود ندارد.

در دهه ۱۹۸۰ از فناوری اوت لست Outlast با هدف تنظیم دمای بدن فضانوردان استفاده شد. فضانوردان در هنگام پیاده روی فضایی دماهای متفاوتی را تجربه می کنند. بطوری قرارگرفتن در زیر خورشید دمایی حدود ۱۲۰ درجه سانتیگراد خواهد داشت ولی در سایه این دما به منفی ۱۶۰ درجه می رسد.

لوئیز نیکلسون از موسسه یک شرکت فناوری در لندن که نوعی پوشاک یائسگی به بازار عرضه می کند می گوید: فناوری به کار رفته در پوشش فضانوردان در پیاده روی ها اکنون برای کاهش عوارض یائسگی مورد استفاده قرار میگیرد. پیش از این تحقیقاتی در رابطه با وجود مواردی برای تسکین عوارض یائسگی انجام دادم و مطلقا چیزی در این مورد پیدا نکردم. به گفته ناسا پارچه های تولید این شرکت به افراد کمک می کند تا در شرایط مختلف دمای ثابتی را تجربه کنند. این فناوری در لباس رانندگان مسابقات نیز استفاده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال