هشدار پلیس فتا؛ از شبکه تلگرام استفاده نکنید

رئیس پلیس فتا نسبت به استفاده از پیام‌رسان تلگرام هشدار داد زیرا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. سردار کمال هادیانفر با بیان اینکه سرورهای این پیام‌رسان در داخل کشور نیست و غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، از شهروندان […]

رئیس پلیس فتا نسبت به استفاده از پیام‌رسان تلگرام هشدار داد زیرا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

سردار کمال هادیانفر با بیان اینکه سرورهای این پیام‌رسان در داخل کشور نیست و غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، از شهروندان خواست که از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده نکنند.

وی همچنین اظهار کرد:‌ ادمین اصلی تلگرام اراده جدی در برخورد با پدیده جرم در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را ندارد.

همچنین چندی پیش شاهد بودیم که کل جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶۲درصد افزایش داشته است. در این خصوص هادیانفر تصریح کرد: بیشترین جرایم به ترتیب اولویت شامل برداشته‌ای غیر مجاز از حساب‌های بانکی، مزاحمت‌های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری است که البته با تلاش‌های جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشت‌های غیر مجاز بوده‌ایم اما در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمان‌ها، بانک‌ها و مردم با این پلیس بیشتر شود.

علاوه بر این‌ موارد، چندی پیش رئیس پلیس فتا از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در شیراز خبر داده بود که با هک شبکه اجتماعی تلگرام و اغفال خانم‌های جوان از آنان اخاذی می‌کردند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در حال حاضر شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام در ایران، کاربرد بیشتری دارند و با توجه به آمارهای وب سایت الکسا، در ایران شبکه‌ اجتماعی تلگرام دارای رتبه ۱۳پربازدیدها قرار دارد. همین آمار و اطلاعات ایجاب می‌کند که توجه و دقت بیشتری روی این شبکه ها صورت گیرد.

باید توجه کرد که هیچگاه نمی‌توان امنیت ۱۰۰ درصدی برای این فضا متصور شد، اما بهترین راهکار این است که کاربران این پیام رسان و سایر پیام رسان‌های اجتماعی پیش از استفاده، درباره مخاطرات این شبکه‌ها نیز اطلاعات لازم را کسب کرده و در استفاده از آن‌ها بیشتر دقت کنند تا امکان مواجهه با مشکلات بعدی را به حداقل برسانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال