میزان مغذی بودن گوشت گیاهی بسیار کمتر از گوشت واقعی است

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند پروتئین های موجود در گوشت گیاهی هرگز به اندازه گوشت واقعی نبوده و میزان مغذی بودن این گوشت ها نیز کمتر از گوشت های واقعی یا حیوانی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروتئین موجود در گوشت های گیاهی مواد مغذی کمتری نسبت به گوشت […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند پروتئین های موجود در گوشت گیاهی هرگز به اندازه گوشت واقعی نبوده و میزان مغذی بودن این گوشت ها نیز کمتر از گوشت های واقعی یا حیوانی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروتئین موجود در گوشت های گیاهی مواد مغذی کمتری نسبت به گوشت واقعی دارد. تحقیقات اخیر محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد سلول های انسانی نمی‌توانند پروتئین های لازم را از گوشت های گیاهی دریافت کنند. دلیل آن نیز جذب سخت‌تر این پروتئین ها است. این تحقیق می تواند در آینده محصولات سالم تری از شبه گوشت تولید کند.

پروفسور اسوالدو کامپانلا از محققین این مطالعه می گوید: به دلیل افزایش جمعیت زمین و چالشهای موجود در مورد تامین پروتئین کافی از گوشت میتوان بدون به خطر انداختن اکوسیستم از پروتئین های گیاهی استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود نگرانی در مورد امنیت غذایی بسیاری افراد تلاش دارند تا روی گوشت های مبتنی بر پروتئین گیاهی تمرکز کنند. محصولات مبتنی بر پروتئین گیاهی به دلیل داشتن پروتئین فراوان و کلسترول بسیار کم از ایجاد چاقی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. اما از طرفین پروتئین ها قابلیت هضم کمتری نسبت به پروتئین های حیوانی دارند.

با وجودیکه محصولات گوشتی گیاهی سرشار از پروتئین هستند هنوز مشخص نیست چه مقدار از این پروتئین ها می تواند توسط سلولهای انسانی جذب شود. به همین دلیل محققان برای اندازه گیری، میزانی از یک مدل شبه گوشت شامل سویا و گلوتن گندم استفاده کردند. برای تبدیل آن به بافت گوشت واقعی نیز این گیاهان به پوره تبدیل شده و سپس با چاشنی ها مخلوط شدند. در این مطالعه مشخص شد پروتئین های موجود در این مواد نمی‌توانند به پپتیدهای قابل جذب تجزیه شوند. در مقایسه گوشت ایجاد شده از گیاهان با یک تکه مرغ واقعی و استفاده از آنزیم های بدن انسان برای هضم غذا مشخص شد قابلیت پروتئین های موجود در گوشت های گیاهی برای حل شدن در آب بسیار پایین است. این موضوع نشان می دهد پروتئین های محلول در شبه گوشت ها نمی‌توانند به طور کامل جذب شوند. این محققان اکنون قصد دارند با شناسایی مواد دیگر به افزایش جذب در شبه گوشت ها کمک کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال