افراد گیاهخوار نیز می توانند از تخم مرغ در سبد غذایی خود استفاده می کنند

افرادی که دارای رژیم غذایی گیاهخواری هستند نمی توانند از تخم مرغ به عنوان ماده غذایی استفاده کنند. به همین دلیل یک شرکت آلمانی قصد دارد تخم مرغ گیاهی را جایگزین تخم مرغ های کنونی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک استارتاپ مستقر در برلین قصد دارد نخستین جایگزین تخم مرغ گیاهی را […]

افرادی که دارای رژیم غذایی گیاهخواری هستند نمی توانند از تخم مرغ به عنوان ماده غذایی استفاده کنند. به همین دلیل یک شرکت آلمانی قصد دارد تخم مرغ گیاهی را جایگزین تخم مرغ های کنونی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک استارتاپ مستقر در برلین قصد دارد نخستین جایگزین تخم مرغ گیاهی را با همان طعم تخم مرغ معمولی ارائه کند. در حال حاضر به جای تخم مرغ از پودر تخم مرغ وگان و ژل بذر کتان به صورت رایج و جایگزین تخم مرغ معمولی استفاده می شود که از نظر طعم با تخم مرغ بسیار متفاوت است. تخم مرغ پخته وگان که اخیراً در سوئیس به جای تخم مرغ معمولی عرضه می‌شود نیز کمی مانند یک تخم مرغ معمولی است. استارتاپ VEggGmbH تخم مرغ گیاهی را جایگزین تخم مرغ معمولی می کند.

 ورونیکا گارسیا آرتیاگا کارشناس مواد غذایی تولید کننده این تخم مرغ خواهد بود. وی با تاسیس استارتاپ قصد دارد تخم مرغ مایع متشکل از زرده سفید و پوسته تخم مرغ بسازد که یک چیز جدید در سراسر اروپا محسوب می‌شود. در حال حاضر تولید زرده سفیده و پوسته تخم مرغ انجام شده است و تنها فناوری پر کردن پوسته نیاز به رسیدن به سطح پیشرفته دارد. طبق گفته ورونیکا برای ساخت زرده و پوست زرده کروی از تعامل پیچیده یون ها و هیدروکلوئید های مبتنی بر جلبک استفاده میشود. سفیده تخم مرغ نیز از پروتئین ها و هیدروکلوئید ها تشکیل شده است هیدروکلوئید همان پلی ساکارید ها هستند که با اتصال به یکدیگر تشکیل یک ژل می دهند این سفیده در ابتدا شفاف بوده و در حین پخت سفید و سفت خواهد شد. برای ایجاد طعم در آن نیز از نمک سیاه با محتوای گوگرد استفاده شده است. بیشتر مواد اولیه گیاهی بوده از مواد نگهدارنده یا طعم دهنده یا رنگ مصنوعی نیز استفاده نشده است. برای پوسته نیز از نسل جدیدی از پلاستیک زیست تخریب پذیر استفاده شد که بسیار شکننده است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال