هواپیمای مفهومی هایپرسونیک شرکت Venus Aerospace رونمایی شد

استارتاپ Venus Aerospace از یک هواپیمای هایپرسونیک مفهومی با نام Stargazer رونمایی کرد که می تواند تنها در مدت یک ساعت به دور زمین بچرخد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی سال های اخیر بساری از شرکت‌های هواپیمایی توجه زیادی به هایپرسونیک کرده‌اند و بسیاری از آنها نیز فعالیت هایی را در […]

استارتاپ Venus Aerospace از یک هواپیمای هایپرسونیک مفهومی با نام Stargazer رونمایی کرد که می تواند تنها در مدت یک ساعت به دور زمین بچرخد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی سال های اخیر بساری از شرکت‌های هواپیمایی توجه زیادی به هایپرسونیک کرده‌اند و بسیاری از آنها نیز فعالیت هایی را در این زمینه آغاز کردند. در این بین استارتاپ Venus Aerospace نیز از یک طرح مفهومی با نام Stargazer در رویداد UP.Summit رونمایی کرد که طراحی آن به صورت کامل نشان داده شده است.

 گزارش های مربوط به این هواپیمای هایپرسونیک نشان می دهد به دلیل سرعت فوق العاده سریع این هواپیما امکان چرخش به دور زمین تنها در یک ساعت وجود دارد. همچنین در حالت هایپرسونیک این هواپیما می تواند تا لبه ماورای جو یعنی حدود ۵۰ هزار متری سطح زمین نیز پرواز کند. طول هواپیمای هایپرسونیک مدل Stargazer حدود ۴۶ متر است و وزن آن نیز به ۷۰ هزار کیلوگرم می رسد. این هواپیما قادر است حداکثر ۱۲ مسافر را جابجا کند.

دو سال از تاسیس استارتاپ Venus Aerospace می‌گذرد و این شرکت با هدف ساخت موشک های هایپرسونیک برای رساندن مسافران به مقصد در کوتاهترین زمان ممکن سرعت ۱۱ هزار کیلومتر در ساعت تاسیس شد. از طرفی رویکرد این شرکت نیز به نوعی کمک به محیط زیست بوده است. به گفته این شرکت این فناوری هنوز مراحل اولیه خود را طی می‌کند و برخی جزئیات آن هنوز مشخص نشده است. به عنوان مثال هنوز سوخت این هواپیمای هایپرسونیک انتخاب نشده است و یا در مورد آلودگی صوتی احتمالی نیز پاسخی وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال