سیاره زهره در قدیم قابل سکونت بوده است

دانشمندان به تازگی از تحقیقات خود دریافته اند که سیاره زهره زمانی قابل سکونت بوده است. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که سیاره زهره که الآن از آن به عنوان جهنم یاد می شود، در حدود دو یا سه میلیارد سال قبل از دمایی مناسب برای زندگی برخوردار بوده و این حجم از گاز […]

دانشمندان به تازگی از تحقیقات خود دریافته اند که سیاره زهره زمانی قابل سکونت بوده است. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که سیاره زهره که الآن از آن به عنوان جهنم یاد می شود، در حدود دو یا سه میلیارد سال قبل از دمایی مناسب برای زندگی برخوردار بوده و این حجم از گاز دی اکسید کربن در آن موجود نبوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سیاره زهره که اکنون دمای آن به حدود 462 درجه سانتی گراد می رسد و در حدود 97 درصد آن را گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن تشکیل می دهد، زمانی در حدود 700 سال قبل اقیانوسی به عمق 300 متری داشته و دمای آن برای زندگی مناسب بوده است. تحقیقات اخیر که توسط ناسا انجام شده است، مدل های جدید رایانه ای را نشان می دهد که زمانی دمای زهره بین 20 تا 50 درجه سانتی گراد بوده است.

از زمانی که مقدار زیادی گاز دی اکسید کربن در این سیاره آزاد شده است و فضای آن نتوانسته تا این حجم از گاز را تخلیه کند، سطح زهره جهت زندگی نامناسب شده و میزان گازهای گلخانه ای در آن به شدت افزایش داشته است. هنوز اطلاعات دقیقی از آن که چرا این میزان از دی اکسید کربن در سطح این سیاره آزاد شده در دست نیست و نیاز به تحقیقات بیش تری دارد اما چیزی که مشخص است آن است که اتمسفر این سیاره توانایی جذب این میزان از گازهای گلخانه ای را نداشته و موجب شده تا دمای سیاره زهره به این اندازه بالا رفته و غیر قابل سکونت شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال