واریزن شرکت یاهو را با قیمت 5 میلیارد دلار خریداری کرد

زمانی که شرکت واریزن AOL را یک سال پیش خریداری کرد را به یاد می‎آورید؟ پس آماده‎ی تکرار تاریخ باشید چون این غول دنیای ارتباطات گفته می‎شود که قصد به پایان رساندن مذاکرات را برای خریداری یاهو در چند ماه آینده دارد. منابع آشنا با این معامله به وب‎سایت‎های Bloomberg و ReCode اعلام کرده‎اند که […]

زمانی که شرکت واریزن AOL را یک سال پیش خریداری کرد را به یاد می‎آورید؟ پس آماده‎ی تکرار تاریخ باشید چون این غول دنیای ارتباطات گفته می‎شود که قصد به پایان رساندن مذاکرات را برای خریداری یاهو در چند ماه آینده دارد. منابع آشنا با این معامله به وب‎سایت‎های Bloomberg و ReCode اعلام کرده‎اند که واریزن برای در دست گرفتن کسب و کار اصلی یاهو و دارایی‎های غیر منقول این شرکت پیشنهاد تقریبا 5 میلیارد دلار را داده است. این معامله هنوز شکل نهایی به خود نگرفته است ولی منابع اطلاعاتی از نزدیک بودن آن اطلاع می‎دهند. این اتفاق برای تیم آرمسترانگ خبر خوبی است که امیدوار بوده است که از این خرید به منظور توسعه‎ی پایگاه کاربری AOL از 700 میلیون به تقریبا 2 میلیارد کاربر استفاده کند.

برای یاهو، فرآیند فروش انتهای یک سفر طولانی است. زمانی که مریسا مایر در سال 2012 به سمت مدیرعاملی این شرکت منصوب شد، خدمات اصلی این شرکت در تلاش برای حفظ موقعیت خود بودند. مایر شرکت را با تمرکز بر توسعه‎ی موبایل دوباره پایه‎ریزی کرد و بخش‎های اضافی را حذف و در نهایت به منظور صرفه‎جویی در میزان مالیات یک اقدام “اسپین‎آف معکوس” (reverse spin-off) را انجام داد که تمامی بخش‎های مختلف کسب و کار این شرکت به جز Alibaba را به یک شرکت جدید انتقال داد. با وجود این، شرکت یاهو باز هم از اوایل امسال در مرحله‎ی فروش قرار گرفت. به نظر می‎رسد که این شرکت سرانجام برای خود خریداری پیدا کرده و به فروش شرکت یاهو نزدیک شده‎ایم.

البته هنوز هیچی قطعی نیست چون تمامی مذاکرات در حال جریان است و ممکن است فروش شرکت یاهو حتی به سرانجام نرسد. حتی اگر این تمامی این صحبت‎ها به نتیجه نرسد، یک قضیه مشخص است، دوران یاهو به عنوان یک شرکت مستقل به نظر می‎رسد رو به پایان پذیرفتن باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال