طرح‌های افزایش استفاده از فایل‌های تصویری اینترنت در راه است

باتوجه به آمار استفاده از فایل‌های تصویری در ایران می‌توان دریافت که این آمار در کشور به مراتب پایین‌تر از آمار مربوط به دنیا می‌باشد، زیرا در دنیا بیش از 80 درصد ترافیک موبایل برای تماشای فایل‌های تصویری به کار می‌رود. به احتمال زیاد دلیل این موضوع، ترس کاربران از پایان زودهنگام حجم اینترنت باشد، […]

باتوجه به آمار استفاده از فایل‌های تصویری در ایران می‌توان دریافت که این آمار در کشور به مراتب پایین‌تر از آمار مربوط به دنیا می‌باشد، زیرا در دنیا بیش از 80 درصد ترافیک موبایل برای تماشای فایل‌های تصویری به کار می‌رود.

به احتمال زیاد دلیل این موضوع، ترس کاربران از پایان زودهنگام حجم اینترنت باشد، طوری که مشترکان ترجیح می‌دهند کمتر به دانلود فایل‌های تصویری اقدام کنند. طبق انتقاداتی که در این خصوص صورت گرفته، دانلود یک فیلم سینمایی با اینترنت موبایل بیش از 200 هزار تومان هزینه دارد.

در نتیجه طبق صحبت‌های صورت گرفته تلاش بر آن است تا با طرح‌های مختلف و تولید محتوای غنی این رقم افزایش پیدا کند. طی ماه های گذشته قراردادهای متعددی به امضاء رسیده و بر اساس آن اینگونه اعلام شده که ارائه محتوای داخلی تولید شده توسط برخی شرکت‌های داخلی از سوی اپراتورهای ارائه دهنده موبایل با هزینه‌ای 50 درصدی ارائه خواهد شد.

علاوه براین، طبق اظهارات معاون سازمان تنظیم مقررات، با توجه به مصوبات جدید مردم دیگر نباید نگران محتوای داخلی و پایان‌یافتن حجم‌ آن در این حوزه باشند؛ به طوری‌که قرار است سهم بازار ICT به خصوص در حوزه ویدئو به ۸۰ درصد برسد.

صادق عباسی شاهکوه با بیان این‌که به دنبال اجرایی شدن مصوبات جدید حدود ۲۰ درصد در اینترنت آزاد موبایل و ADSL کاهش تعرفه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش سهم بازار ICT به خصوص در حوزه ویدئو باشیم، تا این حجم به ۸۰ درصد برسد.

گفتنی است که تا زمان قطعی شدن این تلاش‌ها، مشترکان باید به میزان و نوع مصرف حجم اینترنت خود دقت داشته باشند چرا که به گفته مدیرعامل همراه اول طی ماه‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداخت کرده‌اند، چرا که برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آن‌ها به گونه درست انتخاب نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال