برنامه ریزی جاه طلبانه ویرجین گلکتیک برای انجام 400 سفر فضایی توریستی در سال

شرکت ویرجین گلکتیک اعلام کرد با همکاری شرکت بوئینگ و ساخت دو فضاپیما سالانه ۴۰۰ سفر توریستی فضایی انجام خواهد داد. طبق این برنامه ریزی احتمالاً در هر روز از سال یک پرواز انجام خواهد گرفت و ممکن است یکی از روزها نیز شاهد دو سفر فضایی باشیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

شرکت ویرجین گلکتیک اعلام کرد با همکاری شرکت بوئینگ و ساخت دو فضاپیما سالانه ۴۰۰ سفر توریستی فضایی انجام خواهد داد. طبق این برنامه ریزی احتمالاً در هر روز از سال یک پرواز انجام خواهد گرفت و ممکن است یکی از روزها نیز شاهد دو سفر فضایی باشیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بریتانیایی ویرجین گلکتیک که در بخش گردشگری فضایی فعالیت می کند و تاکنون چند پرواز آزمایشی با خدمه انجام داده است قصد دارد در پروژه جدید خود از فضاپیما های راکتی استفاده کند. قرار است این فضاپیما ها به درون یک فضاپیمای بزرگ یا همان فضاپیمای حامل فرستاده شود و سپس آنرا در متراکم ترین قسمت جو حمل کند. بدین منظور این شرکت با یک شرکت زیرمجموعه بویینگ به نام Aurora Flight Sciences همکاری خواهد کرد.

 زمینه فعالیت Aurora Flight Sciences نیز ساخت هواپیما های خودران پیشرفته متمرکز است و طی این همکاری نیز ویرجین گلکتیک دو مدل از فضاپیمای حامل را از این شرکت تا سال ۲۰۲۵ تحویل خواهد گرفت. تاکنون برای چنین فرآیندی از فضاپیمای حامل VMS Eve استفاده میشد که هم اکنون به علت فرسایش دیگر قابل استفاده نخواهد بود. به همین دلیل فضاپیمای حامل جدید به عنوان نسخه تکامل یافته توسط ویرجین گلکتیک استفاده خواهد شد.

 از قابلیت های نمونه جدید می توان به سرعت بیشتر و نگهداری آسانتر اشاره کرد. همچنین ماموریت های متعددی را به کمک آن می توان انجام دارد. ویرجین گلکتیک قصد دارد طی این همکاری ۴۰۰ پرواز در سال انجام دهد که با فضاپیما های کنونی امکان‌پذیر نیست.