ویرجین اوربیت به دلیل ورشکستگی به طور رسمی تعطیل شد

شرکت هوا فضای ویرجین اوربیت پس از آنکه دارایی خود از جمله هواپیمای فضایی دختر کیهانی را به فروش گذشت به طور رسمی تعطیل شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ویرجین اوربیت دارایی های مربوط به سامانه پرتاب خود را به شرکت هایی نظیر راکت لب، استراتولانچ و لانچ به مبلغ […]

شرکت هوا فضای ویرجین اوربیت پس از آنکه دارایی خود از جمله هواپیمای فضایی دختر کیهانی را به فروش گذشت به طور رسمی تعطیل شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ویرجین اوربیت دارایی های مربوط به سامانه پرتاب خود را به شرکت هایی نظیر راکت لب، استراتولانچ و لانچ به مبلغ ۳۶.۴ میلیون دلار فروخت و به طور رسمی از این بازار خارج شد.

این شرکت اخیرا تلاش کرده بود تا از خاک بریتانیا اولین پرتاب موشک خود را انجام دهد که البته با شکست مواجه شده بود. دلیل تعطیلی این شرکت نیز اعلام ورشکستگی در ماه گذشته در ایالات متحده بوده است.

موسس این شرکت فردی به نام ریچارد برانسون از بریتانیا بوده و پس از آنکه در یک دادگاه در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرد از طریق مناقصه دارایی های خود را به فروش گذاشت.

ویرجین اوربیت در ماه ژانویه یک ماموریت برای رسیدن به فضا از خاک بریتانیا داشت. در این پرتاب موشک با مشکل مواجه شد و از رسان به مدار بازماند. در این ماموریت ناموفق ۹ ماهواره مشتری از بین رفت. البته این شرکت پیش از این نیز با ضرری ۵۰.۵ میلیون دلاری روبرو بود. ویرجین اوربیت پس از این ماموریت ۴ پرتاب موفق نیز از خاک آمریکا انجام داده بود. اما شکست در ماموریت آخر دررایماد مشکلات بعدی این شرکت نقش مهمی داشت. به طوری امکان بهبود وضعیت برای آن وجود نداشت و حتی پس از اخراج کارکنان نیز امکان تامین بودجه بلند مدت وجود نداشت و در نهایت ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال