اولین ماموریت شبانه ویرجین اوربیت برای ارسال چندین ماهواره به فضا

شرکت ویرجین اوربیت برای اولین بار در یک ماموریت شبانه موفق شد هفت ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. در این پرتاب از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و راکت برای ارسال ماهواره ها استفاده شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت جدید ویرجین اوربیت با نام Straight Up شامل ارسال ۷ ماهواره […]

شرکت ویرجین اوربیت برای اولین بار در یک ماموریت شبانه موفق شد هفت ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. در این پرتاب از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و راکت برای ارسال ماهواره ها استفاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت جدید ویرجین اوربیت با نام Straight Up شامل ارسال ۷ ماهواره تحقیقاتی بخش برنامه های آزمایش فضایی ناسا بوده است. این اولین ماموریت ویرجین اوربیت در ساعات شب محسوب می شود که در آن راکت لانچر وان LauncherOne با کمک هواپیمای بویینگ به نام Cosmic Girl به ارتفاع ۱۰ کیلومتری برده شد. سپس راکت با جدا شدن از هواپیما محموله خود را در مدار قرار داد.

 این ماموریت به دلیل برخی مشکلات مربوط به پیشران‌های لانچر وان یک روز به تعویق افتاده بود. در نهایت این شرکت اعلام کرد این پرتاب با موفقیت انجام گرفت و هر هفت ماهواره  به مدار ارسال شده است. ویرجین اوربیت تاکنون ۵ ماموریت انجام داده است که یکی از آنها مربوط به ماه مه ۲۰۲۰ ناموفق بود. اما ماموریت های بعدی تکمیل و همه ماهواره های مختلف نیز در مدار قرار گرفتند. ماموریت Straight Up نیز چهارمین ماموریت موفق این شرکت محسوب می شود. شرکت ویرجین اوربیت متعلق به ریچارد برانسون دارای همتای دیگری به نام ویرجین گلکتیک است که با استفاده از آن پروازهای فضایی تجاری انجام می گیرد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال