عینک واقعیت مجازی می‌تواند از دریازدگی فضانوردان جلوگیری کند

یکی از روش‌های جلوگیری از دریا زدگی فضانوردان استفاده از فناوری واقعیت مجازی است. فضانوردان در حین بازگشت به زمین و در فرایند بازیابی از آب با استفاده از این فناوری می‌توانند از دریازدگی جلوگیری کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ماه گذشته عملیات بازیابی از اقیانوس توسط ۴ فضانورد بعدی […]

یکی از روش‌های جلوگیری از دریا زدگی فضانوردان استفاده از فناوری واقعیت مجازی است. فضانوردان در حین بازگشت به زمین و در فرایند بازیابی از آب با استفاده از این فناوری می‌توانند از دریازدگی جلوگیری کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ماه گذشته عملیات بازیابی از اقیانوس توسط ۴ فضانورد بعدی ماه پس از یک ماموریت طولانی انجام شد. این فضانوردان در این ماموریت یاد گرفتند که چگونه پس از یک ماموریت سرنشین‌دار به دور ماه در سال ۲۰۲۵ از کپسول خود خارج شوند. در طول این تمرین بازیابی از اقیانوس علاوه بر کارمندان ناسا نیروی دریایی ایالات متحده نیز حضور داشتند.

بازگشت به گرانش زمین پس از چند روز یا چند ماه شناور بودن در فضا می‌تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی شود. از طرفی اضافه شدن موج‌های اقیانوس نیز می‌تواند مشکل جدیدی ایجاد کند. فناوری واقعیت مجازی می‌تواند به فضانوردان در کاهش احساس بد در هنگام بازگشت به زمین کمک کند. محققان دانشگاه کلرادو بولدر برای کمک به مبارزه با احساس دریازدگی آزمایش‌های متعددی را روی فضانوردان انجام دادند.

این آزمایش‌های شبیه‌سازی شده شامل قرار دادن داوطلبان در یک سانتریفیوژ به مدت یک ساعت و چرخاندن آن بوده است. این حرکت همانند نوعی بی‌نظمی است که فضانوردان به طور ناگهانی در اثر ریز گرانش آن را تجربه خواهند کرد.

همچنین این داوطلبان در آزمایشی دیگر درون یک سورتمه قرار گرفتند و با توجه به مدت زمان مقاومت آنها به جلو و عقب تکان داده شدند. در این حین عینک‌های واقعیت مجازی روی سر این داوطلبان میزان تحمل آنها را اندازه‌گیری کرده و آن را بررسی می‌کند. تیلور لور از دانشجویان فارغ التحصیل که در میان تیم داوطلبان قرار داشته و جنبه‌های بیماری حرکتی را مطالعه می‌کند در این مورد گفته است: فضانوردان در زمان بازگشت به زمین به تمام کمک‌های قابل دریافت نیاز خواهند داشت.

این موضوع علاوه بر اوریون در مورد فضاپیمای کرودراگون اسپیس ایکس نیز صادق است که به طور منظم از ماموریت‌های مربوط به ایستگاه فضایی بین المللی به زمین باز می‌گردد. به گفته لونر در این دو فضاپیما تنها چند پنجره دریچه‌ای وجود دارد که نمی‌تواند به میزان کافی دید ثابتی از زمین به فضانوردان ارائه کند. این شرایط می‌تواند برای گردشگران فضایی نیز نامناسب باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال