ویروس ها می توانند با چسبیدن به میکروپلاستیک ها وارد بدن شوند

تحقیقات اخیر نشان می دهد میکروپلاستیک ها می توانند حاوی ویروس های گوارشی بوده و برای سلامتی مضر باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویروس های خطرناک می توانند تا سه روز به صورت فعال و بیماری زا در آب شیرین باقی بمانند. آنها با اتصال به میکروپلاستیک ها باعث بروز ناراحتی […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد میکروپلاستیک ها می توانند حاوی ویروس های گوارشی بوده و برای سلامتی مضر باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویروس های خطرناک می توانند تا سه روز به صورت فعال و بیماری زا در آب شیرین باقی بمانند. آنها با اتصال به میکروپلاستیک ها باعث بروز ناراحتی هایی در بدن انسان خواهند شد. در تحقیقات اخیر نیز مشخص شد ویروس هایی مانند روتاویروس با اتصال به این میکروپلاستیک ها در آب زنده مانده و باعث ایجاد اسهال و ناراحتی های معده می شوند.

پروفسور ریچارد کویلیام محقق ارشد از دانشگاه استرلینگ در مورد این تحقیق می گوید: مشخص شد ویروسها با چسبیدن به میکروپلاستیک ها زنده مانده و می توانند خطر بالقوه برای سلامتی انسان ها ایجاد کنند. به گفته وی این اولین تحقیقی است که رفتار ویروس ها را در محیط بررسی کرده است. بدین ترتیب در آزمایشگاهی استاندارد عفونت زا بودن این ویروس های چسبیده به میکروپلاستیک ها مورد بررسی قرار گرفته است. وی می گوید هنوز میزان اتصال آنها بر پلاستیک ها و زنده ماندن آنها ارزیابی نشده است، اما آنچه مسلم است آن ها زنده و می توانند بیماری زا باقی بمانند.

زنده باقی ماندن آنها در طول سه روز آنها را قادر می سازد تا از محل تصفیه فاضلاب به ساحل های عمومی برسند. از طرفی تصفیه خانه ها نیز نمی‌توانند میکروپلاستیک ها را جذب کنند. حتی با وجود تصفیه پسماند های فاضلاب بازهم در نهایت آب تخلیه شده دارای میکروپلاستیک هایی است که به رودخانه و ساحل منتقل خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال