ویوو از دو گوشی پرچم دار جدید X80 و X80 پرو رونمایی کرد

گوشی جدید ویوو X80 پرو با تراشه های Snapdragon 8 Gen 1 یا Dimensity 9000 عرضه خواهد شد که به عنوان پرچمدار ویوو معرفی می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این گزارش هایی در رابطه با گوشی های جدید سری X80 منتشر شده بود. اکنون ویوو در مراسمی از […]

گوشی جدید ویوو X80 پرو با تراشه های Snapdragon 8 Gen 1 یا Dimensity 9000 عرضه خواهد شد که به عنوان پرچمدار ویوو معرفی می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این گزارش هایی در رابطه با گوشی های جدید سری X80 منتشر شده بود. اکنون ویوو در مراسمی از این دو گوشی به عنوان پرچم دار خانواده ایکس ۸۰ رونمایی کرده است. به گفته این شرکت ایکس ۸۰ پرو پلاس نیز در فصل سوم امسال معرفی خواهد شد.

گوشی جدید ایکس ۸۰ پرو در دو مدل با پردازنده های مختلف عرضه می شود. با توجه به اینکه رونمایی این گوشی ها در بازار چین انجام گرفته است هنوز مشخص نیست کدام یک از مدلهای ایکس ۸۰ پرو برای بازارهای بین المللی خواهد بود.

در ایکس ۸۰ پرو علاوه بر تراشه پرچمدار یک نمایشگر بزرگ ۶.۷۸ اینچی از نوع E5 LTPO2 AMOLED سامسونگ نیز قرار گرفته است. نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز است که با توجه به شرایط مختلف می تواند آن را تغییر دهد. به گفته ویوو نمایشگر جدید واکنش گراتر و نسبت به نمایشگر X70 پرو پلاس کم مصرف تر است. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته است. این در حالی است که در حال حاضر گوشی های اندکی از این حسگر استفاده می کنند. در پنل پشتی ایکس ۸۰ پرو ۴ دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با قابلیت سیستم لرزشگیر و فوکوس خودکار لیزری و فناوری پیکسل شیفت Pixel Shift است.

دوربین های دیگر شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی دو برابری و سیستم لرزشگیر اپتیکال است. این دوربین مخصوص ثبت پرتره و کاربردهای دیگر طراحی شده است. دوربین سوم نیز ۸ مگاپیکسل و دارای لنز تله فوتو است. دوربین آخر نیز یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. تمامی دوربین ها به پردازنده حسگر تصویر ویوو مجهز هستند که می تواند تصاویر با کیفیت در محیط های کم نور ثبت کند.

 باتری گوشی جدید ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می کند. همچنین شارژ بی سیم ۵۰ واتی نیز توسط آن پشتیبانی خواهد شد. ویوو ایکس 80 پرو امکان شارژ دیگر دستگاه های بیسیم و باسیم را نیز خواهد داشت. سیستم خنک سازی این گوشی نیز مبتنی بر محفظه بخار ۲۷ لایه است. این گوشی به 8 یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و یا ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود.

گوشی معمولی X80 نیز دارای نمایشگر ۶.۷۸ اینچ است. دوربین اصلی نیز به سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال مجهز خواهد بود. دوربین سلفی نیز در پنل جلویی و شامل یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است. باتری X80 از نوع 4500 میلی آمپر ساعت است که با شارژ سریع ۸۰ واتی کار می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال