داده‌های کاوشگر وویجر ۱ باعث سردرگمی ستاره‌شناسان شده است

کاوشگر ویجر ۱ ناسا که اکنون در یک فضای میان‌ستاره‌ای برای کاوش بیشتر قرار دارد با داده های عجیب ارسالی خود باعث سردرگمی تیم مهندسی این فضاپیما شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل ارسال داده های عجیب کاوشگر ۴۵ ساله وویجر یک تیم مهندسی آن تلاش دارد تا مشکل […]

کاوشگر ویجر ۱ ناسا که اکنون در یک فضای میان‌ستاره‌ای برای کاوش بیشتر قرار دارد با داده های عجیب ارسالی خود باعث سردرگمی تیم مهندسی این فضاپیما شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل ارسال داده های عجیب کاوشگر ۴۵ ساله وویجر یک تیم مهندسی آن تلاش دارد تا مشکل کار را دریابد. البته این موضوع به معنای در معرض خطر قرار گرفتن فضاپیمای وویجر نیست. این فضاپیما حدود ۴۵ سال پیش تاکنون وظیفه کاوش کیهان را انجام داده است.

 فضاپیمای ویجر ۲ نیز همزمان با این فضاپیما در محدوده بیرونی منظومه شمسی قرار گرفت و پس از جمع آوری عکس و ارسال داده ها از این محدوده خارج شدند. در حال حاضر وویجر ۱ با قرارگیری در فاصله ۱۴.5 میلیارد کیلومتری از زمین از دورترین اجرام ساخته دست بشر در فضا محسوب می شود. به دلیل دوری بیش از حد احتمال بروز خطر برای این فضاپیما وجود دارد. هم اکنون نیز سامانه تعریف و کنترل موقعیت این فضاپیما دچار مشکل شده و رفتار غیر معمولی از خود نشان می دهد. این سامانه همچنین وظیفه کنترل موقعیت فضاپیما، جهت یابی آن در فضا و ارسال سیگنال از زمین را بر عهده دارد.

به گفته مهندسان کارکرد این سامانه طبیعی است. اما داده های بازگشتی توسط این سامانه به درستی توصیف نمی شود. البته این کاوشگر اکنون از دیگر جهات در وضعیت خوبی قرار دارد و ارتباط آن با تیم مهندسی برقرار بوده و عملیات جمع آوری داده های علمی را نیز طبق انتظار به پیش می برد. پیشرانش جت ناسا در بیانیه ای اعلام کرد به نظر می‌رسد در این مرحله از ماموریت با توجه به سن هر دو فضاپیما و با توجه به اینکه وویجر در فضای میان ستاره ای با تابش بالا قرار دارد که پیش از این هیچ فضاپیمایی در آن قرار نداشته، بیش از انتظار ظاهر شده است. به گفته ناسا این کاوشگر ها به مرور زمان در حال از دست دادن قدرت خود هستند. زیرا باتری های هسته‌ای موجود در آنها رو به زوال اند و دیگر به پایان راه نزدیک شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال