شبکه‌های V-P-N آنگونه که تصور می‌کنید نمی‌توانند از اطلاعات شما محافظت کنند

شبکه‌های V-P-N (شبکه‌ی خصوصی مجازی)، از جمله‌ محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران برای دور زدن محدودیت‌های مختلف و همچنین محافظت از اطلاعات شخصی کاربران به هنگام گشت و گذار در فضای مجازی هستند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آیا این شبکه‌ها و سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی آنها، آنگونه که تصور می‌کنید می‌توانند از اطلاعات […]

شبکه‌های V-P-N (شبکه‌ی خصوصی مجازی)، از جمله‌ محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران برای دور زدن محدودیت‌های مختلف و همچنین محافظت از اطلاعات شخصی کاربران به هنگام گشت و گذار در فضای مجازی هستند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آیا این شبکه‌ها و سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی آنها، آنگونه که تصور می‌کنید می‌توانند از اطلاعات شما محافظت کنند؟

طبق جدیدترین مطالعاتی که در دانشگاه Queen Mary لندن انجام شده، پاسخ این سوال منفی است. طبق آزمایش‌های مختلفی که محققین بر روی 14 تن از بهترین و محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان شبکه‌های خصوصی مجازی انجام داده‌اند، تقریبا تمامی آنها در محافظت از اطلاعات ضعف‌هایی را داشته‌اند که برخی از آنها شدید و برخی خفیف‌تر بوده است.

محققین معتقدند که این حفره‌های امنیتی و مشکلاتی که این ارائه‌دهندگان در سرویس‌های خود دارند، استفاده از پروتکل بروزشده‌ی IPv6 می‌باشد چرا که 11 شرکت از این 14 شرکت، تنها از پروتکل IPv4 پشتیبانی می‌نمایند. البته لازم به ذکر است که امکان هک کردن و حملات مختلف از طریق DNS برای سایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کردند، برای تیم هکر این دانشگاه میسر نبود. همچنین محققین متوجه شدند شبکه‌های خصوصی که بر روی دستگاه‌های iOS راه‌اندازی می‌شود، به مراتب اطلاعات کمتری را نسبت به سیستم‌عامل اندروید در اختیار هکرها قرار می‌دهند و ایمن‌تر هستند.

پس از آزمایش‌های انجام شده، دکتر Gareth Tyson در بیانیه‌ای اعلام نمود که استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد اما این افراد باید بدانند که حتی ارائه‌دهندگان این سرویس‌ها نیز امنیت کافی را برای محافظت از اطلاعات آنها ندارند.

با این تفاسیر، به نظر شما استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی تا چه اندازه می‌تواند اطلاعات شما را ایمن نگاه دارد؟ و آیا شما نیز از افرادی هستید که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال