آینده‌ی واقعیت مجازی به کجا ختم می‌شود؟

در حالیکه هنوز هدست‌های واقعیت مجازی حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند و به زمان زیادی تا رسیدن به موفقیت کامل نیازمندند، آمار و ارقام حاکی از این است که حدود 30 میلیون دستگاه از این هدست‌ها تا پایان سال 2020 به فروش خواهد رسید. بر اساس گزارش منتشر شده، سال 2016 سال بسیار خوبی […]

در حالیکه هنوز هدست‌های واقعیت مجازی حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند و به زمان زیادی تا رسیدن به موفقیت کامل نیازمندند، آمار و ارقام حاکی از این است که حدود 30 میلیون دستگاه از این هدست‌ها تا پایان سال 2020 به فروش خواهد رسید.

بر اساس گزارش منتشر شده، سال 2016 سال بسیار خوبی برای هدست‌های واقعیت مجازی خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، 3 میلیون هدست واقعیت مجازی در این سال به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود هدست‌های واقعیت مجازی آمار بسیار خوبی را در صنعت بازی‌های رایانه‌ای از خود نشان بدهند و در ادامه این گجت‌های پیشرفته بتوانند به بقیه‌ی عرصه‌ی تکنولوژی نیز برسند.

در سال آینده هدست‌های واقعیت مجازی توسط کمپانی‌های مختلفی معرفی خواهند شد. هدست ساخته شده‌ی فیسبوک به نام Oculus، هدست سونی و اچ تی سی همگی از جمله هدست‌هایی می‌باشند که بسیاری از کاربران منتظر آن‌ها هستند. در حالیکه هنوز قیمت این هدست‌ها مشخص نشده است، بسیاری از مشتاقان عرصه‌ی تکنولوژی چشم انتظار این هدست‌ها هستند. همین چند روز پیش بود که سونی اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی که از گذشته به نام Project Morpheus می‌شناختیم تحت عنوان PlayStation VR عرضه خواهد شد.

از لحاظ جغرافیایی نیز انتظار می‌رود آمریکای شمالی سهم بیشتری را از تعداد فروش هدست‌های واقعیت مجازی داشته باشد. حتی کشورهای شرقی آسیا از جمله چین هم می‌توانند نقش بسیار مهمی را در فروش این هدست‌ها ایفا کنند. شاید رفع ممنوعیت فروش کنسو‌ل‌ها و لوازم جانبی بازی‌های رایانه‌ای در چین بتواند کمک بسزایی به فروش بهتر هدست‌ها داشته باشد.

اگر بخواهیم علاوه بر بخش سرگرمی، بخش دیگری را به هدست‌های واقعیت مجازی اختصاص دهیم، می‌توان این مطلب را یادآور شد که این گجت‌ها بتوانند در بخش صنعتی و سلامت نیز به موفقیت دست یابند. البته فعلا هدست‌های واقعیت مجازی در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارند و در سال‌های آینده بهتر می‌توان در مورد آینده‌ی این گجت‌ها صحبت کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال