آسیب پذیری مودم های کوالکام امکان شنود تماس های تلفنی را برای هکرها فراهم می کند

مودم های کوالکام به دلیل نقص امنیتی به هکرها اجازه می دهد تا بتواند به تماس‌های صوتی کاربران گوش دهند. این مودم ها هم اکنون در گوشی های 2G،3G،4G و حتی 5G نیز وجود دارد. کوالکام پس از انتشار این خبر اعلام کرد این مشکل امنیتی چند ماهی است که برطرف شده است. به گزارش […]

مودم های کوالکام به دلیل نقص امنیتی به هکرها اجازه می دهد تا بتواند به تماس‌های صوتی کاربران گوش دهند. این مودم ها هم اکنون در گوشی های 2G،3G،4G و حتی 5G نیز وجود دارد. کوالکام پس از انتشار این خبر اعلام کرد این مشکل امنیتی چند ماهی است که برطرف شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت امنیتی چک پوینت در تحقیقات خود متوجه شد مودم مرکز موبایلی کوالکام به هکرها امکان می دهد تا از طریق نقص امنیتی موجود در آنها، تماس‌های تلفنی را ضبط کنند. این مودم در اوایل دهه ۱۹۹۰ تولید شده بود و هم اکنون در تمامی دستگاههای 2G،3G،4G و حتی 5G وجود دارد.

 در مورد این نقص امنیتی در وب سایت جی‌اس‌ام آرنا آمده است: این نقص امنیتی در مودم های موبایلی کوالکام به راحتی می‌تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد. بدین طریق که هکرها با ارسال پیامک می‌توانند اقداماتی نظیر گوش دادن به تماس های صوتی یا خواندن پیام ها را انجام دهند. در صورت محدودیت اپراتورها بر روی سیمکارت، هکرها می توانند با کمک این آسیب پذیری قفل سیم کارت را نیز باز کنند.

در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از کلیه گوشی های تولید شده مجهز به پردازنده های کوالکام هستند. محققان امنیتی معتقدند با نصب جدیدترین بروزرسانی امنیتی روی گوشی‌های همراه می توان از این آسیب پذیری در امان ماند. جزئیات بیشتر این آسیب پذیری در به روزرسانی امنیتی گوگل در ژوئن 2021 اعلام خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال