هشدار در رابطه با بدافزارهای از پیش نصب شده بر روی گوشی های اندرویدی

گوشی های موبایل ارزان قیمت تری که از اندروید استفاده می کنند، می توانند حامل بدافزارهایی نیز باشند. به‌گفته‌ی تیم امنیتی گوگل، بیش از 10 میلیون گوشی اندرویدی وجود دارد که از هنگام خرید توسط کاربران به بدافزارهایی به صورت پیش فرض مجهز هستند. این بدافزارها که از ابتدا بر روی آن ها نصب می […]

گوشی های موبایل ارزان قیمت تری که از اندروید استفاده می کنند، می توانند حامل بدافزارهایی نیز باشند. به‌گفته‌ی تیم امنیتی گوگل، بیش از 10 میلیون گوشی اندرویدی وجود دارد که از هنگام خرید توسط کاربران به بدافزارهایی به صورت پیش فرض مجهز هستند. این بدافزارها که از ابتدا بر روی آن ها نصب می شوند می توانند خطرناک باشند و خطر بزرگ تر آن است که کاربران از وجود آن ها بی اطلاع بوده و به گوشی هایی که جدید خریده اند اعتماد می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، گوشی های گران تری مثل سامسونگ و گوگل تا حد زیادی در برابر این بدافزارها در امان هستند زیرا که  این بدافزارها، پروژه‌ی متن‌باز اندروید (Android’s Open Source Project – AOSP) را که جایگزین کم‌هزینه‌تر نسخه‌ی کامل اندروید است، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این نرم افزارها که جایگزین نرم افزارهای اصلی می شوند هزینه ها را کاهش داده و گوشی های ارزان تری را به بازار عرضه می کنند. به‌گفته‌ی تیم تحقیقات بخش امنیت گوگل، میلیون‌ها گوشی هوشمند اندرویدی پیش از فروش دارای بدافزارهای از پیش‌نصب‌شده‌ی خطرناک هستند. اندورید با آنکه مزیت های بسیاری دارد و فضا را جهت بروز خلاقیت کاربران باز می گذارد اما با مشکلاتی از این دست روبرو است که مزیت آن را زیر سوال می برد.

مدی استون، یکی از محققان امنیتی گوگل، در این رابطه هشدار داده و می گوید که هر گوشی به طور پیش فرض می تواند 400 اپلیکیشن داشته باشد که کاربران طرز استفاده از بسیاری از آن ها را نمی دانند و این ها می توانند محل خوبی جهت مخفی سازی بدافزارها باشند. این محاجمان به جای آن که کاربران را قانع به نصب یک اپلیکیشن خاص کنند، می توانند تنها از طریق قانع کردن یک کمپانی خاص، بسیاری از گوشی ها را مورد حمله قرار دهند. به کاربران توصیه می شود تا از گوگل استور نرم افزارهای خود را دانلود کرده و به بازارهای غیرقانونی شک کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال