پلتفرم WastonX برای توسعه مدل های هوش مصنوعی توسط IBM رونمایی شد

هوش مصنوعی واتسون از شرکت IBM پیش از آنکه هوس مصنوعی زایا از نوع ChatGPT همه را شگفت زده کند وجود داشته است. اکنون این شرکت از یک ابرکامپیوتر رونمایی کرده است که در آن یک سیستم تولید هوش مصنوعی با نام WastonX وجود دارد. بدین ترتیب شرکت ها می توانند از آن به عنوان […]

هوش مصنوعی واتسون از شرکت IBM پیش از آنکه هوس مصنوعی زایا از نوع ChatGPT همه را شگفت زده کند وجود داشته است. اکنون این شرکت از یک ابرکامپیوتر رونمایی کرده است که در آن یک سیستم تولید هوش مصنوعی با نام WastonX وجود دارد. بدین ترتیب شرکت ها می توانند از آن به عنوان زیرساخت و یا آموزش مدل های متن باز استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پلتفرم WastonX شباهت زیادی به پلتفرم اخیر انویدیا دارد. در هر دو سرویس امکان ساخت، آموزش، گسترش و اجرای پلتفرم های هوش مصنوعی توسط کسب و کارها وجود دارد.

شرکت IBM قصد دارد با استفاده از این سرویس جدید یک مدل تمرینی همراه با داده های قابل مقایسه ارایه کند. به عنوان مثال از طریق این سرویس می توان به داده های مربوط به تغییرات اقلیمی با هدف کمک به سازمان ها در زمینه فجایع طبیعی دسترسی پیدا کرد. طی همکاری این شرکت با ناسا یک مدل مبنایی فضایی نیز وجود دارد که قادر است نقشه های مربوط به تغییرات آب و هوایی را از طریق تصاویر ماهواره ای فراهم کند.

طبق وعده IBM شرکت ها در آینده قادر خواهند بود تا با استفاده از پلتفرم WastonX از هوش مصنوعی مانند یک سرویس در فضای ابری استفاده کنند. همچنین طبق اعلام این شرکت در آینده نام این پلتفرم واتسون بدون X است که با کمک ابزارهای ارائه شده می تواند استفاده های شخصی داشته باشد.

آی بی ام قصد دارد این پلتفرم را در چند مرحله در دسترس قرار دهد. در مرحله اول شروع به کار آن است که در ماه ژوئیه انجام میشود. سپس قابلیت های جدید نیز به آن اضافه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال