نتایج بنچمارک چیپست Sony Xperia XZ Premium منتشر شد

گوشی Sony Xperia XZ Premium یکی از اولین دستگاه‎هایی بود که مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 معرفی شد و طبیعتا سوال‎های زیادی در خصوص میزان قدرت و سرعت آن شکل گرفته است. اگر نقد گوشی Galaxy S8 را در تک‎نیوز مطالعه کرده باشید با این چیپست آشنا می‎شوید و حال قصد مقایسه‎ی آن با پرچم‎دار […]

گوشی Sony Xperia XZ Premium یکی از اولین دستگاه‎هایی بود که مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 معرفی شد و طبیعتا سوال‎های زیادی در خصوص میزان قدرت و سرعت آن شکل گرفته است.

اگر نقد گوشی Galaxy S8 را در تک‎نیوز مطالعه کرده باشید با این چیپست آشنا می‎شوید و حال قصد مقایسه‎ی آن با پرچم‎دار جدید سونی را داریم.

براساس مقایسه‎های ما موتور داخلی گوشی Xperia XZ Premium سونی می‎‎تواند قدرت مقابله با پردازنده‎ی اگزینوس 8895 داخل نسخه‎های بین‎المللی دو گوشی گلکسی S8، اسنپ‎دراگون 835 داخل مدل‎های آمریکایی، چیپ A10 Fusion اپل و HiSilicon Kirin 960 هوآوی را داشته باشد.

ما هم‎چنین در تست‏های خود مدل‎های قدیمی‎تر دارای چیپست‎های قدیمی‎تر اسنپ‎دراگون 820 و اسنپ‎دراگون 821 را همانند با گوشی‎های Xperia XZs و LG G6، OnePlus 3T و Google Pixel XL لحاظ کردیم. این نوع انتخاب باعث می‎شود میزان پیشرفت و افزایش قدرت چیپ SD835 را متوجه شویم.

بنچمارک‎ها را با تست‎های پردازنده شروع می‎کنیم که امتیازهای پرچم‎دار جدید سونی مشابه با مدل +Galaxy S8 دارای چیپست اسنپ‎دراگون 835 و اگزینوس 8895 و به نسبت Kirin 960 موجود در گوشی P10 Plus هوآوی بالاتر است. در تست‎ GeekBench 4 و بخش بررسی قدرت چندین هسته‎ی داخل چیپست‎ها (که تمامی هشت هسته با تمام قدرت به کار گرفته می‎شود)، GeekBench 4 اندکی پایین‎تر به نسبت Galaxy S8 و +S8 (در هر دو مدل بین‎المللی و مخصوص بازار آمریکا) قرار می‎گیرد ولی در بنچمارک ترکیبی Basemark OS II امتیاز آن بالاتر است.

در بخش تست‎های تک هسته، عملکرد هسته‎های کریوی گوشی Xperia XZ Premium سونی با سرعت کلاک 2.45 گیگاهرتز تنها به نسبت هسته‎های سفارشی اپل در رتبه‎ی پایین‎تری قرار می‎گیرد. عملکرد تک هسته‎ی اسنپ‎دراگون عملا با عملکرد تک هسته‎ی Kirin 960 و اگزینوس 8895 یکسان است.

پردازنده‎های گرافیکی داستان متفاوتی برای گفتن دارند. پردازنده‎ی گرافیکی Mali-G71 MP20 داخل چیپست هشت هسته‎ای اگزینوس 8895 سامسونگ به نسبت آدرنو 540 شرکت کوالکام امتیاز بالاتری کسب می‎کند. از نظر گرافیکی اسنپ‎دراگون 835 اندکی به نسبت 821 پیشرفت بهتری، حداقل در بنچمارک Basemark X، داشته است.

نتایج به همین شکل در بنچمارک‎های Basemark ES 3.1/Metal تکرار می‎شود که آدرنو 540 پشت سر هم Mali-G71 MP20 قرار می‎گیرد که خود در مقام دوم به نسبت پردازنده‎ی گرافیکیPowerVR Series7XT  داخل چیپست A10 اپل واقع می‎شود.

بنابراین به نظر می‎رسد ما با چیپستی روبرو هستیم که به نسبت اسنپ‎دراگون 821 یقینا بهتر، اما نه با تفاوت نه چندان زیاد، است.

طبیعتا، آخرین چیپست‏های موجود در بازار از نظر برآورده‎سازی نیازهای فعلی موجود در بازار تا چندین سال قدرت لازم را دارند، بنابراین انتظار نداشته باشید که Xperia XZ Premium به نسبت رقبای دارای چیپست اسنپ‎دراگون 821 خود به شکل بارزی سریع‎تر حس شود. تنها تحت شرایط کاری سنگین این اختلافات بروز پیدا می‎کند. البته زمانی که نرم‎افزار خود را به سخت‎افزاری می‎رساند و بیشتر از قدرت موجود استفاده می‎کند، اوضاع تغییر پیدا خواهد کرد.

مهم‎ترین چیز عملکرد گوشی Xperia XZ Premium سونی در دنیای واقعی است که بسیار بی‎نظیر بوده تا با گوشی سریع، بدون امکان داغ شدن روبرو می‎شویم که استفاده از آن لذت خاصی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال