آذربایجان غربی اولین استان در استخراج رمز ارز

طرح استخراج رمز ارز در ایران برای اولین بار در استان آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: اولین مجوز برای این استان صادر شده و به زودی بهره برداری از آن را آغاز خواهیم کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، […]

طرح استخراج رمز ارز در ایران برای اولین بار در استان آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: اولین مجوز برای این استان صادر شده و به زودی بهره برداری از آن را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، اولین مجوز استخراج رمز ارز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان آذربایجان غربی صادر شده و این استان این طرح را در یکی از شهرکهای صنعتی اجرا خواهد کرد. سرمایه گذاری ثابت در نظرگرفته شده برای این طرح مبلغ ۱۷۰ هزار یورو معادل ۲۵ میلیارد بوده است.

با توجه به همه گیر شدن ارزهای دیجیتال و استفاده از این رمزارزها در دنیای کسب و کار مجازی، صدور مجوز آن در دستور کار قرار گرفت. پیش از این نیز هیات وزیران در بیانیه ای در 6 مرداد سال جاری استخراج ارزهای دیجیتال با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناخته بود. البته خطرپذیری استفاده از آن بر عهده متعاملین خواهد بود و در آینده مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نیست.

در آئین نامه ای که دولت برای این منظور تهیه کرده آمده است که استفاده از برق و گاز و یا انشعاب برق و گاز مصرف خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف برای استخراج ارز در ساعات اوج مصرف ممنوع بوده و در آینده با نصب کنتورهای هوشمند این موضوع کنترل خواهد شد که هر کدام از این موارد به مجوزهای تعیین شده نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال