وسترن دیجیتال اولین SSD پرتابل خود را عرضه می‎کند

کمتر کاربری است که نام وسترن دیجیتال را در دنیای هاردهای کامپیوتری نشنیده باشد. سری هاردهای اکسترنال My Passport این شرکت به علت ارزان‎بودن و اعتمادپذیری بسیار محبوب هستند. جالب است این شرکت در ارائه‎ی یک درایو حالت جامد پرتابل اصلا عجله‎ای نداشته است، راه‎حلی که اغلب افرادی که حاضر به پرداخت پول بیشتر برای […]

کمتر کاربری است که نام وسترن دیجیتال را در دنیای هاردهای کامپیوتری نشنیده باشد. سری هاردهای اکسترنال My Passport این شرکت به علت ارزان‎بودن و اعتمادپذیری بسیار محبوب هستند. جالب است این شرکت در ارائه‎ی یک درایو حالت جامد پرتابل اصلا عجله‎ای نداشته است، راه‎حلی که اغلب افرادی که حاضر به پرداخت پول بیشتر برای عملکرد بهتر هستند، می‎گزینند. حال شاهد این هستیم وسترن دیجیتال اولین My Passport SSD پرتابل خود را تولید کرده است. ظاهر SSDهای جدید مشابه با دیگر هارد درایوهای My Passport وسترن دیجیتال است که اخیرا با ظاهری تازه وارد بازار شدند. گرچه، چون با یک SSD روبرو هستیم، اندازه‎ی آن بسیار کاهش یافته و سرعت انتقال داده‎ها تا حداکثر 515 مگابایت در ثانیه افزایش یافته است.

اصلا جای شگفتی ندارد که وسترن دیجیتال حال چنین محصولی را عرضه کرده است. این شرکت سال گذشته شرکت سن‎دیسک را خریداری کرد و یکی از دلایل این اقدام وارد شدن این شرکت به بازار درایوهای حالت جامد بود. آن‎ها در حال حاضر دسته‎های مختلفی از SSDهای اینترنال را تولید می‎کنند.

My Passport SSD بیشتر با تکنولوژی روز هماهنگ است چون برخلاف همتاهای خود پورت میکرو یو‎اس‎بی B ندارد. این SSD از پورت یو‎اس‎بی Type-C استفاده می‎کند و برای آن‎دسته از افرادی که دستگاهی با چنین پورتی ندارند یک رابط یو‎ا‎س‎بی Type-A در جعبه‎ی فروش قرار داده شده است.

My Passport SSD در قالب سه مدل با فضاهای ذخیره‎سازی 1 ترابایت، 512 گیگابایت و 256 گیگابایت و به ترتیب با قیمت‎های 399.99، 199.99 و 99.99 دلار فروخته می‎شود.