کسب و کارها

اکانت پرمیوم اسپاتیفای چه مزیت هایی دارد؟

اسپاتیفای این روزها نقش پر رنگی در بخش صوتی و پادکست های دنیا دارد که بسیاری از هنرمندان با این پلتفرم کار میکنند و شما هم میتوانید این کار را انجام دهید فقط کافیست از اسپاتیفای استفاده کنید و سبک مورد علاقه خود را دنبال کنید. قبل از رسیدن به پاسخ سوال اینکه اسپاتیفای چرا […]

اسپاتیفای این روزها نقش پر رنگی در بخش صوتی و پادکست های دنیا دارد که بسیاری از هنرمندان با این پلتفرم کار میکنند و شما هم میتوانید این کار را انجام دهید فقط کافیست از اسپاتیفای استفاده کنید و سبک مورد علاقه خود را دنبال کنید. قبل از رسیدن به پاسخ سوال اینکه اسپاتیفای چرا باید داشته باشیم بهتر است اول نسخه رایگان اسپاتیفای و معایب آن را بررسی کنیم تا بعد از آن، به مزایای نسخه پرمیوم اسپاتیفای پی ببریم.

چه چیزی از Spotify Free انتظار می رود؟

با اینکه محدودیت‌هایی در نسخه رایگان اسپاتیفای وجود دارد، اما می‌توانید از این نسخه به عنوان یک پلتفرم پخش موسیقی استفاده و لذت ببرید. برای داشتن پرمیوم باید اکانت اسپاتیفای داشته باشید تا بتوانید از امکانات بی نظیر اسپاتیفای استفاده کنید.

از ویژگی‌هایی که در نسخه Spotify Free به آن‌ها دسترسی دارید شامل فهرست‌های پخش شخصی‌سازی‌شده با کیفیت صدا 160 کیلوبیت بر ثانیه و پخش درخواستی آهنگ در برنامه دسک‌تاپ است؛ همچنین وجود لیست‌های پخشی مانند Blend به شما این امکان را می‌دهد که سلیقه های ترکیبی موسیقی یک فرد دیگر را در برنامه خود تجربه و حتی تغییرات عادات گوش دادن موسیقی آن را در طول زمان پیگیری کنید.

مهم‌ترین معایب Spotify Free چیست؟

از موارد شایع و آزاردهنده این نسخه میتوان موارد زیر را نام برد:

·        وقفه‌های تبلیغاتی

اولین دلیل کلافه‌کننده، وجود تبلیغات در قالب بنرها و آگهی‌های تبلیغاتی است که بسته به مدت زمان، بین هر  2 تا 4 آهنگ درحال پخش این تبلیغات منتشر می‌شوند؛ عدم توانایی در رد کردن این تبلیغات و همچنین پخش همزمان صدای تبلیغات در زمان پخش آهنگ از جمله موارد نارضایتی‌های گزارش شده در استفاده از نسخه رایگان این برنامه است.

·        پرش‌های محدود در آهنگ

دیگر مشکل این نسخه اسپاتیفای، محدودیت در کنترل پخش آهنگ است؛ بگونه‌ای که اجازه تغییر آهنگ هر 6 ساعت یکبار به شما داده می‌شود و این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد.

·        عدم توانایی در گوش دادن موسیقی به صورت آفلاین

برای استفاده از Spotify Free همیشه به اتصال اینترنت نیاز دارید که ممکن است منجر به مصرف بیش از حد داده و همچنین باتری شود.

پس اکانت پرمیوم اسپاتیفای چه مزیت هایی دارد؟

حال که به مزایا و معایب Spotify Free پی بردیم، اجازه دهید شما را با Spotify Premium و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا ببینید که آیا واقعا ارزش تهیه را دارد یا خیر؟

Spotify Premium یک نسخه اشتراک پولی است که تمام ویژگی‌های برتر زیر در برنامه اسپاتیفای را به شما ارائه می‌دهد:

  • پخش بدون آگهی و بر اساس تقاضا
  • گوش دادن آفلاین به حداکثر 10000 آهنگ در حداکثر 5 دستگاه مختلف
  • پرش های نامحدود

همچنین با نسخه Premium اسپاتیفای، کیفیت صوتی بهتری معادل با 320 کیلوبیت بر ثانیه را خواهید داشت که این موضوع برای نسخه رایگان در حدود 160 کیلوبیت بر ثانیه بود.

در ادامه نیز می‌خواهیم به طرح‌های پولی برنامه اسپاتیفای بپردازیم که تنها تفاوت در تعداد و نوع استفاده کاربران است و تمام ویژگی‌های نسخه استاندارد در آنها وجود دارد.

آیا طرح‌های مختلف نسخه پرمیوم اسپاتیفای را می‌شناسید؟

به غیر از داران بودن یک طرح استاندارد برای افرادی که نمی‌خواهند حساب کاربری خود را با کسی به اشتراک بگذارند، محبوب‌ترین طرح‌های پرمیوم اسپاتیفای به شرح زیر است:

·        Premium Duo

این طرح بهترین گزینه برای زوج‌ها و به طورکلی برای دو فرد در یک محل زندگی است که هر کدام می‌توانند دو حساب جداگانه داشته باشند.

این گزینه با دارا بودن تمام ویژگی‌های Premium Individual، یک لیست پخش که آهنگ‌ها و ژانرهای موسیقی مورد علاقه شما را ترکیب می‌کند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

·        Premium Student

این طرح برای دانشجویان یا دانشگاه‌هایی که در حال حاضر در مدارس معتبر Sheer ID ثبت نام کرده‌اند، در دسترس است و با تمام مزایای داشتن طرح استاندارد اسپاتیفای، 50٪ در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

·        Premium Family

Spotify Premium Family یک طرح اشتراک است که به شش نفر اجازه می‌دهد تا حساب‌های Premium جداگانه داشته باشند. با داشتن تمام مزایای طرح استاندارد، از قابلیت‌های دیگری مانند Family Mix و Spotify Kids نیز برخوردار هستند.

مانند طرح Premium Duo ، این طرح نیز موسیقی‌هایی که همه اعضای برنامه دوست دارند را در یک لیست پخش دائما به‌روز و ترکیب می‌کند؛ از سوی دیگر قابلیت Spotify Kids یک برنامه مجزا است که به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا در میان طیف گسترده‌ای از محتوای، آنهایی که مناسب برای کودکان باشد را انتخاب کند.

مقایسه  Premium در مقابل Spotify Free:

در انتهای جمع‌بندی مطلب اکانت پرمیوم اسپاتیفای چه مزیت هایی دارد، علاوه بر شناخت تفاوت این دو نسخه در کیفیت صدا، کنترل پخش آهنگ، وجود تبلیغات و کیفیت که از مهم‌ترین موارد این دو نسخه نسبت به یکدیگر است، میخواهیم مقایسه‌ بیشتری از اکانت پرمیوم اسپاتیفای در برابر اکانت رایگان آن داشته باشیم که شامل موارد زیر است:

  • با Spotify Free فقط می‌توانید در برنامه تلفن همراه در حالت shuffle(نامنظم) به موسیقی گوش دهید. با این حال، می‌توانید همه فهرست‌های آهنگ را در فهرست پخش پیش‌نمایش و آهنگ‌های خاص را مخفی کنید که هیچ محدودیتی برای پنهان کردن تعداد آهنگ‌ها وجود ندارد. در صورتی که برای Spotify Premium، پرش‌های نامحدود و پخش کامل درخواستی در تلفن همراه و دسک‌تاپ وجود دارد.
  • وقتی صحبت از کاوش موسیقی جدید به میان می آید، اسپاتیفای برای نسخه‌های رایگان و تجاری خود هر دو ویژگی‌های کشف موسیقی یکسانی را ارائه می‌کند و در لیست‌های پخش Discover Weekly و Release Radar هیچ تفاوتی بین فرکانس یا محتوای به‌روزرسانی وجود ندارد و تنها تفاوت در ویژگی‌های اکتشاف و ویژگی Enhance است که منحصر به کاربران Premium می‌باشد. در واقع ویژگی Enhance  توصیه می‌کند به ازای هر 2 آهنگ پخش شده، یک آهنگ جدید به لیست پخش شما اضافه گردد.
  • پیش از این، فقط مشترکین Premium می توانستند موسیقی را از طریق اسپیکرهای دارای Spotify Connect فعال، پخش کنند. با این حال، Spotify در سال 2018 این طرح را حذف و این ویژگی را برای همه مشترکین باز کرد؛ اما هنوز هم دستگاه‌های بیشتری برای مشترکین Premium در دسترس است. به عنوان مثال، در بخش بلندگوهای بی‌سیم، بیش از 100 مدل بلندگو توانایی پخش موسیقی Premium را دارند، در حالی که تنها 41 مدل برای کاربران رایگان موجود است.

بعد از دانلود اسپاتیفای میتوانید انتخاب کنید دوست دارید اکانتتان پرمیوم باشد یا یک اکانت ساده رایگان باشد برای این امر بیشتر تحقیق کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.