بهترین ساعات ورزش برای زنان و مردان چه ساعاتی است؟

با وجود اینکه ورزش در هر زمان و مکانی مفید است، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنان و مردان باید زمان متفاوتی را برای ورزش کردن انتخاب کنند. این مطالعات نشان می دهد بهترین زمان چربی سوزی برای زنان در صبحگاه است در حالی که مردها در عصر به بیشترین مقدار چربی سوزی خود میرسند. […]

با وجود اینکه ورزش در هر زمان و مکانی مفید است، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنان و مردان باید زمان متفاوتی را برای ورزش کردن انتخاب کنند. این مطالعات نشان می دهد بهترین زمان چربی سوزی برای زنان در صبحگاه است در حالی که مردها در عصر به بیشترین مقدار چربی سوزی خود میرسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عواملی مانند تفاوت هورمون ها و همچنین تفاوت ساعت های بیولوژیکی در بدن زنان و مردان و چرخه خواب و بیداری باعث می شود تا زنان و مردان زمان مفید ورزش کردن متفاوتی داشته باشند. در مطالعه ای که اخیرا انجام شد سی مرد و ۲۶ زن در بازه سنی ۲۵ تا ۵۵ سالگی مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها با یک برنامه ورزشی در طول ۱۲ هفته تمرین کردند. در حالی که برنامه غذایی روزانه آنها یکسان بود.

 پس از آن به دو گروه تقسیم شده و گروه اول تمرینات خود را تنها در ابتدای روز آغاز کرد. گروه دوم نیز موظف بود تنها در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ عصر تمرین کند. پیش از این آزمایش فشار خون و چربی بدن افراد اندازه گیری شده بود. سپس این پارامترها در حین تمرینات نیز مجددا اندازه‌گیری شد.

 پس از دوازده هفته مطالعات مشخص کرد ورزش باعث ارتقاء سلامت جسمی افراد شده است. در این مطالعه به صورت دقیق مشخص شد زنانی که علاقمند به چربی سوزی در ناحیه شکم یا ران هستند و یا با هدف کاهش فشار خون ورزش می کنند باید در ساعات اولیه صبح به تمرین بپردازند. اما برای بالا بردن قدرت عضلانی میتوانند در عصر ورزش کنند. این مورد در مردان نیز صادق بود. مردانی که برای افزایش قدرت جسمانی ورزش می کنند می توانند در هر دو نوبت صبح و عصر تمرین کنند. اما بهبود سلامت قلب و افزایش سوخت و ساز بدن در ورزش عصرگاهی برای مردان بیشتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال