نور آبی چه پیامدهایی برای سلامتی انسان خواهد داشت

مطالعات اخیر نشان می‌دهد قرار گرفتن افراد در معرض نور در زمان شب پیامدهای منفی از جمله در زمان خواب به دنبال دارد. به همین دلیل محققان به دنبال شناسایی نور جدیدی هستند که بتواند اثرات فیزیولوژیکی کمتری در طول خواب داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تسوکوبا ژاپن […]

مطالعات اخیر نشان می‌دهد قرار گرفتن افراد در معرض نور در زمان شب پیامدهای منفی از جمله در زمان خواب به دنبال دارد. به همین دلیل محققان به دنبال شناسایی نور جدیدی هستند که بتواند اثرات فیزیولوژیکی کمتری در طول خواب داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تسوکوبا ژاپن با توجه به اثرات منفی نور آبی به دنبال نور جدیدی با اثرات منفی کم تر هستند. در مطالعه ای که توسط این محققان انجام گرفت یک مقایسه بین نور ال ای دی و نورگسیل ارگانیک یا OLED انجام گرفت تا اثرات آن در هنگام خواب مشخص شود.

ال ای دی های سفید به دلیل انتشار نور آبی می توانند تاثیر منفی بسیاری بر سلامت افراد داشته باشند. این در حالی است که دیودهای مربوط به نور گسیل ارگانیک OLED نور سفید ساطع کرده و نور آبی آنها کمتر است. البته هر دو نور مورد مطالعه می توانند در متابولیسم انرژی هنگام خواب اثر بگذارند.

پروفسور توکویاما در مورد این تحقیق می‌گوید: متابولیسم انرژی امکان تغییر در برابر نور را دارا است. در این مطالعه سعی شده است تا از طریق مقایسه این دو نور تاثیر آنها بر ساختار خواب و متابولیسم انرژی مشخص شود. در این تحقیق از ۱۰ شرکت کننده مرد در زمان قبل از خواب و در یک محفظه متابولیک استفاده شد. که در آن ۴ ساعت در معرض نور های ال ای دی و او ال ای دی قرار گرفتند. سپس برخی علائم حیاتی مانند دمای بدن، سولفاتوکسی ملاتونین(که نشان دهنده سطح ملاتونین است) و همچنین اکسیداسیون چربی آنها قبل از خواب اندازه گیری شد. به گفته محققان این نتایج توانست بخشی از این فرضیه را تایید کند. به طوری که افراد پس از قرارگیری در معرض نور ال ای دی بودند مصرف انرژی کمتر و دمای بدن پایین تری داشتند و افراد که در معرض نور ال ای دی قرار گرفتند اکسیداسیون چربی آنها نسبت به حالت دیگر کاهش یافته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال