باورهای جعلی برای مقابله با کرونا کدامند؟

پس از انتشار ویروس کرونا و شیوع آن در کشور چین، باورهای نادرست و غلطی در فضای مجازی پخش شده است که هر کدام درمانی را برای این ویروس تجویز می کند. بهتر است در مورد این فرضیات نادرست آگاه بود و دیگران را نیز راهنمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، […]

پس از انتشار ویروس کرونا و شیوع آن در کشور چین، باورهای نادرست و غلطی در فضای مجازی پخش شده است که هر کدام درمانی را برای این ویروس تجویز می کند. بهتر است در مورد این فرضیات نادرست آگاه بود و دیگران را نیز راهنمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، ویروس کرونا یک بیماری تنفسی شدید است که تا کنون بیش از 24 هزار نفر در چین به آن مبتلا شده اند. دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا از خفاش به انسان منتقل شده است. با این وجود هنوز واکسن یا درمانی برای آن تهیه نشده است. سازمان بهداشت جهانی این وضعیت را اضطراری اعلام کرد و از مردم خواست تا نسبت به این بیماری آگاهی کامل داشته باشند. همچنین این سازمان نسبت به اینفودمیک (infodemic) یا انتشار اطلاعات اشتباه هشدار داده است.

در روزهای اخیر ادعاهای مختلفی برای درمان این بیماری منتشر شده است که هیچ کدام صحت ندارد.

فرضیه اول استفاده از انتی بیوتیک هاست

 آنتی بیوتیک نمی تواند این بیماری را درمان کند. زیرا این بیماری ویروسی است و از باکتری نیست. هر جند که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. خوردن مایعات و استراحت و در شرایط حادتر نیاز به اکسیژن درمانی می تواند به این بیماران کمک کند. افراد مسن در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند و هنوز واکسنی برای آن کشف نشده است.

برخورد با حیوانات نیز نمی تواند خطر آفرین باشد

از برخورد با حیوانات با هاین ویروس مبتلا نخواهید شد. هنوز مدرکی بابت انتقال این ویروس و خوردن گوشت حیوانات و یا تماس با آنها ثبت نشده است. تنها تماس با افراد آلوده از فاصله کمتر از 2 متری میتواند باعث انتقال شود.

با مصرف محصولات وارداتی این ویروس منتقل نمی‌شود

بسیاری از افراد با فکر اینکه استفاده از محصولات وارداتی و احتمال آلوده شدن این محصولات در هنگام بسته بندی از خوردن آنها صرف نظر می کنند. این ویروس در خارج از بدن انسان به سختی زنده می ماند و تنها از بدن فردی به بدن فرد دیگری منتقل میشود. کرونا ویروس بسیار سنگین است و در اطراف فرد به زمین می افتد در نتیجه مسری بودن آن نسبت به ویروس های دیگر کمتر است.

محلول معدنی تاثیری روی این ویروس ندارد

محلول معدنی معجزه آسا که در فضای مجازی به عنوان درمان این بیماری توصیه میشود هیچ تاثیری روی آن ندارد. این محلول همان سدیم کلریت ۲۸٪ در آب مقطر است و خاصیت درمانی نداشته حتی مضر نیز هست. تنها استفاده از ضدعفونی کننده‌های مبتنی بر سفید کننده یا کُلُر، حلال‌های اتری، اتانول ۷۵٪، پراستیک اسید و کلروفرم میتواند باعث نابودی این ویروس شود.

از دیگر روشهای نادرست پیش گیری از این ویروس شستشوی بینی با محلول نمک و قرقره دهانشویه، استفاده از جلبک های دریایی و یا مصرف سیر و روغن کنجد است که تاثیری روی این بیماری نخواهد داشت. تنها با شستن دستها و فاصله گرفتن از افراد بیمار میتوان از شیوع آن جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال