ویژگی های جدید اضافه شده به اندروید در سری پیکسل گوگل کدامند؟

گوگل تا پایان تابستان از شش ویژگی جدید اضافه شده به گوشی های پیکسل رونمایی خواهد کرد. همچنین قرار است این ویژگی های جدید در سایر گوشی‌های اندرویدی در اختیار دیگر کاربران نیز قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، گوگل در هفته گذشته برخی ویژگی […]

گوگل تا پایان تابستان از شش ویژگی جدید اضافه شده به گوشی های پیکسل رونمایی خواهد کرد. همچنین قرار است این ویژگی های جدید در سایر گوشی‌های اندرویدی در اختیار دیگر کاربران نیز قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، گوگل در هفته گذشته برخی ویژگی های جدید اضافه شده به سری پیکسل را معرفی کرده است. این ویژگی ها به صورت کلی به سیستم عامل اندروید اضافه خواهد شد و تنها در گوشی های پیکسل مورد استفاده نخواهد بود. طی اخبار منتشر شده این ویژگی‌ها شامل ۶ قابلیت جذاب است که تمامی محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید از آن بهره‌مند خواهند بود.

یکی از قابلیت های مهم اشاره شده مربوط به سیستم هشدار زلزله اندروید در سطح جهانی خواهد بود که می‌تواند هشدارهایی را چند ثانیه قبل از وقوع زلزله به مردم در مناطق آسیب دیده ارسال کند. پیش از این قابلیت مورد نظر در نیوزیلند و یونان به صورت آزمایشی در دسترس بود و پس از آن نیز قرار است کاربران در ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز از این قابلیت بهره مند شوند. به طور کلی کشور هایی که در منطقه زلزله خیز قرار دارند در اولویت استفاده از این قابلیت خواهند بود.

ویژگی دیگر مربوط به بخش پیام های اندروید است. کاربر در اپلیکیشن Messages می تواند با ستاره دار کردن پیام به راحتی در آینده آن را پیدا کند. پیام های ستاره دار نیز در بخش دیگری نگهداری شده و می‌تواند به سرعت در دسترس کاربر قرار بگیرد. این قابلیت نیز قرار است طی چند هفته آینده به طور عمومی منتشر شود. همچنین قابلیت Contextual Emoji Kitchen نیز در نسخه بتای جی بورد به صورت عمومی در تمامی دستگاه های دارای اندروید ۶ به بالا قابل استفاده خواهد بود.

قابلیت دیگر مربوط به دستیار صوتی گوگل است که با استفاده از آن می توان به قسمتهای مختلفی در داخل اپلیکیشن ها منتقل شد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند تنها با گفتن جملاتی مانند “سلام گوگل، پول قبض من را پرداخت کن” به اپ مربوط وارد شده و کار مورد نظر را انجام دهد. همچنین برای دریافت لیست کامل قابلیت های دستیار صوتی گوگل می توان تنها از دستور” سلام گوگل، میانبرها” استفاده کرد. دسترسی صوتی (Voice Access) نیز به قابلیت تشخیص چشم‌ مجهز خواهد شد. بدین ترتیب در این قابلیت تنها در زمان نگاه کردن به نمایشگر، گوشی فعال میشود. و کاربر می‌تواند به راحتی رمز عبور خود را وارد کند.

 قابلیت آخر نیز مربوط به (Android Auto) است که در آن به کاربر اجازه تغییر تنظیمات را می دهد. با استفاده از شخصی سازی و به صورت دستی میتوان صفحه لانچر دستگاه را تغییر داد. از دیگر قابلیت ها می توان به اپلیکیشن های ناوبری، شارژ EV و قابلیت پارکینگ در Android Auto اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال