تفاوت آفیس اورجینال 2021 و آفیس 365 چیست؟

احتمالاً این موضوع باعث سردرگمی شده باشد و ندانید که کدام نسخه مناسب استفاده شما است. پس بهتر است قبل از خرید آفیس اورجینال، با تفاوت‌های آفیس 2021 و آفیس 365 آشنا شوید. مایکروسافت آفیس یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که کاربران عادی و تجاری زیادی به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. مایکروسافت در حال […]

احتمالاً این موضوع باعث سردرگمی شده باشد و ندانید که کدام نسخه مناسب استفاده شما است. پس بهتر است قبل از خرید آفیس اورجینال، با تفاوت‌های آفیس 2021 و آفیس 365 آشنا شوید.

مایکروسافت آفیس یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که کاربران عادی و تجاری زیادی به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. مایکروسافت در حال حاضر این نرم‌افزارها را به دو صورت آفیس مادام‌العمر و آفیس 365 ارائه می‌کند. احتمالاً این موضوع باعث سردرگمی شده باشد و ندانید که کدام نسخه مناسب استفاده شما است. پس بهتر است قبل از خرید آفیس اورجینال، با تفاوت‌های آفیس 2021 و آفیس 365 آشنا شوید. تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب بهترین آفیس کمک کنیم.

بعد از خرید آفیس اورجینال 2021، نیاز به پرداخت دوباره ندارید

آفیس 2021 اورجینال نسخه‌ای از آفیس است که با خرید یک‌باره آن، می‌توانید به‌صورت مادام‌العمر از آن استفاده کنید. اما آفیس 365 مثل یک سرویس اشتراکی است و باید به‌صورت ماهانه یا سالانه اشتراک خود را تمدید کنید. هر دو نسخه آفیس 365 و آفیس 2021، دارای ورژن‌های مختلف برای استفاده‌های شخصی یا تجاری هستند. مبلغی که برای خرید آفیس 2021 می‌پردازید، بیشتر از خرید لایسنس آفیس 365 است. البته این را در نظر داشته باشید که با خرید آفیس 2021، تنها یک‌بار هزینه پرداخت می‌کنید اما آفیس 365 هر ساله نیاز به تمدید دارد.

بعد از خرید آفیس اورجینال 2021

با خرید لایسنس آفیس 365، آپدیت و قابلیت‌های جدید را دریافت کنید

درصورتی‌که آفیس اورجینال 2021 را بخرید، نسخه 2021 نرم‌افزارهای آفیس را دریافت می‌کنید اما با خرید لایسنس آفیس 365، می‌توانید از نسخه 365 نرم‌افزارها بهره ببرید. اما این دو چه تفاوت‌های دارند؟ در حال حاضر، این دو نسخه تفاوت‌های چندانی ندارند اما این در طول زمان عوض خواهد شد. نرم‌افزارهای نسخه 2021 قادر به دریافت به‌روزرسانی‌ها نیستند و ویژگی‌های جدیدی که در آینده به آفیس اضافه می‌شود را دریافت نخواهید کرد.

اما با تهیه اشتراک آفیس 365، می‌توانید ویژگی‌های جدید را دریافت و برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید. اجازه بدهید با ذکر یک مثال موضوع را بهتر برای شما توضیح دهیم. در اواسط سال 2019، تابع XLOOKUP به برنامه اکسل 365 اضافه شد اما آفیس اورجینال 2019 قادر به دریافت این قابلیت نبود چون بعد از انتشار آفیس 2019، به آن اضافه شده بود. البته این قابلیت در نهایت به آفیس 2021 اضافه شد اما این فرایند دوباره تکرار می‌شود و اگر قابلیت جدید دیگری به آفیس 365 اضافه شود، دیگر آفیس 2021 آن را دریافت نمی‌کند. برای برخی افراد، این می‌تواند دلیل محکمی باشد که برای خرید آفیس اورجینال 2021 اقدام نکنند.

مزیت‌ها و قابلیت‌های آفیس 365 را بشناسید

با خرید پایه‌ای‌ترین نسخه آفیس 2021، به نرم‌افزارهای ورد، پاورپوینت، اکسل و وان‌نوت دسترسی خواهید داشت. این در حالی است که با تهیه اشتراک آفیس 365، علاوه بر دسترسی به نرم‌افزارهای بالا، به اسکایپ و وان‌درایو هم دسترسی خواهید داشت. با اسکایپ، می‌توانید 60 دقیقه تماس بین‌المللی ماهانه داشته باشید و به فضای ابری 1 ترابایتی وان‌درایو (که مختص به شماست) دسترسی پیدا کنید. اگر پلن شش نفره Family یا خانوادگی آفیس 365 را بخرید، می‌توانید تا 6 ترابایت فضای ابری وان‌درایو (1 ترابایت به ازای هر نفر) دریافت کنید.

مزیت‌ها و قابلیت‌های آفیس 365

علاوه بر این، پایه‌ای‌ترین نسخه آفیس 356 دارای نرم‌افزارهای اوت‌لوک، پابلیشر و اکسس هم است اما برای دسترسی به این نرم‌افزارها باید نسخه پروفشنال آفیس 2021 را بخرید که قیمت بالایی هم دارد. پس اگر با نرم‌افزارهایی مانند وان‌نوت یا اکسس کار سروکار دارید، می‌توانید به خرید لایسنس آفیس 365 فکر کنید. مزیت خوب دیگری که آفیس 365 دارد، این است که هر کاربر می‌تواند از برنامه‌های آفیس در حداکثر 5 دستگاه استفاده کند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید بر روی کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل خود از برنامه‌های مایکروسافت بهره ببرید. پس اگر پلن خانوادگی را تهیه کرده باشید، می‌توانید در حداکثر 30 دستگاه (5 دستگاه به ازای هر کاربر) از آفیس 365 استفاده کنید. نسخه 2021 تنها روی یک دستگاه قابل نصب و استفاده است.

سایر مزایای آفیس 365

سایر مزایای آفیس 365

جدا از برنامه‌ها و خدماتی که با خرید لایسنس آفیس 365 دریافت می‌کنید، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید هم دسترسی خواهید داشت. مثلاً آفیس 365 به شما اجازه می‌دهد که محتواهای مختلف مانند عکس‌های استوک، آیکون‌ها، فونت و تمپلیت‌های مختلف را به‌صورت مستقیم روی فایل‌ها درج کنید. یا می‌توانید از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مربی پاورپوینت، دستیار نوشتن رزومه، طراح (Designer) و غیره بهره ببرید. این قابلیت‌ها با کمک هوش مصنوعی زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند و باعث می‌شود سریع‌تر کارها را انجام دهید.

برای مثال، برنامه ورد 365 می‌تواند تشخیص دهد که در حال نوشتن رزومه هستید یا خیر و الگوهایی برای بهبود رزومه ارائه می‌کند. یا قابلیت طراح (Designer) کمک می‌کند که فرمت‌بندی اسنادتان در تمام صفحات ثبات بماند و سندی یکدست ایجاد کنید. این‌ها قابلیت‌هایی هستند که با خرید آفیس اورجینال مادام‌العمر نصیب شما نمی‌شوند.

مقایسه آفیس اورجینال 2021 و آفیس 365 در یک نگاه

آفیس 2021 اورجینال آفیس 365
قیمت یا هزینه خرید شروع قیمت از 150 دلار، پرداخت یک‌باره و امکان استفاده به‌صورت مادام‌العمر شروع قیمت از ماهانه 7 دلار یا سالانه 70 دلار، خرید به‌صورت اشتراک ماهانه یا سالانه
برنامه‌ها ورد، پاورپوینت، اکسل و وان‌نوت

+ اوت‌لوک (در نسخه‌های بیزینس)

+ پابلیشر و اکسس (در نسخه‌های پرو)

ورد، پاورپوینت، اکسل، وان‌نوت، وان‌درایو، اوت‌لوک، پابلیشر، اکسس و اسکایپ

+ برنامه‌های دیگر در پلن‌های مختلف

دسترسی به برنامه‌های تحت وب ندارد دارد
آپدیت و به‌روزرسانی قادر به دریافت قابلیت‌های جدید نیست اما به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند قابلیت به‌روزسانی و دریافت تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید
قابلیت استفاده روی چند دستگاه قابل‌نصب تنها روی یک دستگاه ویندوز یا مک قابل‌نصب و استفاده روی حداکثر 5 دستگاه (بدون محدودیت سیستم‌عامل) به ازای هر کاربر
قابلیت‌های پیشرفته برای موبایل و تبلت نصب و استفاده رایگان از اپ با قابلیت‌های محدود ویرایش (برای گوشی و تبلت‌های زیر 10 اینچ) نصب و استفاده رایگان از اپ با تمام قابلیت‌های آفیس 365
فضای ذخیره‌سازی ندارد 1 ترابایت فضای ابری وان‌درایو به ازای هر کاربر
پشتیبانی فنی فقط شامل پشتیبانی فنی برای نصب است. امکان دریافت پشتیبانی فنی رایگان

آیا خرید لایسنس آفیس 365 بهتر از خرید آفیس اورجینال 2021 نیست؟

شاید فکر کنید با مزایایی که آفیس 365 دارد، خرید و استفاده از آفیس 2021 تصمیم درستی نباشد. اما این انتخاب به نیازها و قابلیت‌هایی که نیاز دارید، برمی‌گردد. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که از یک دستگاه تا چندین سال استفاده می‌کنید، احتمالاً فضای ابری چندان برای شما مفید نیست. یا فردی هستید که کارهای خود را با برنامه‌های پایه آفیس می‌توانید انجام دهید. در این حالت، نیازی نیست که به‌صورت ماهانه یا سالانه حق اشتراک پرداخت کنید و بهتر است برای خرید آفیس اورجینال مادام‌العمر اقدام کنید. اما اگر فضای ابری برایتان مهم است، به قابلیت‌های گفته‌شده نیاز دارید و با برنامه‌هایی مانند اوت‌لوک یا اکسس کار می‌کنید، شاید خرید لایسنس آفیس 365 گزینه بهتری برای شما باشد.