زمانی که دو خودروی بدون راننده به یکدیگر می‌رسند، چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی که دو خودروی بدون راننده در وسط جاده به یکدیگر برسند به نظر شما چه اتفاقی ممکن است روی دهد؟ شاید بتوان این مسئله را به عنوان یک جوک بسیار تلخ تعریف کرد اما این هفته این اتفاق رخ داد و دو خودروی بدون راننده به یکدیگر رسیدند! بر اساس گزارش Reuters، دو خودروی بدون […]

وقتی که دو خودروی بدون راننده در وسط جاده به یکدیگر برسند به نظر شما چه اتفاقی ممکن است روی دهد؟ شاید بتوان این مسئله را به عنوان یک جوک بسیار تلخ تعریف کرد اما این هفته این اتفاق رخ داد و دو خودروی بدون راننده به یکدیگر رسیدند!

بر اساس گزارش Reuters، دو خودروی بدون راننده کمپانی‌های Delphi و Google در شهر Palo Alto ایالت کالیفرنیا به یکدیگر رسیدند.  خودروی کمپانی گوگل که مدل‌ آن یک لکسوس RX400 هنگامی که به خودروی کمپانی دلفی که مدل آن یک آئودی Q5 بود رسید از سرعت خود کم کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که خودروی کمپانی دلفی سعی داشته تا خط مسیر خود را عوض کند.

بر اساس این گزارش، خودروی کمپانی دلفی توانسته بود در مواجه با خودروی بدون راننده‌ی گوگل بهتر عمل کند.  مدیرعامل بخش خودرور‌های بدون راننده این دو کمپانی اعلام کرد که هر دو خودرو همان عملی را انجام دادند که هر کس دیگری بود نیز همان عمل را انجام می‌داد. در نتیجه این دو خودرو هیچ گاه عمل غیر منتظره‌ای را انجام نداند. در واقع به گفته‌ی کمپانی دلفی، نزدیک شدن این دو خودرو به یکدیگر هیچ نکته‌ی خاصی را نداشته و مطبوعات نباید چنین فشاری را بر روی این دو کمپانی بیاورند.

البته گوگل در گذشته نیز اعلام کرده بود که اگر خودروی بدون راننده‌اش تصادفی را انجام دهد مشکل از اشتباه انسانی بوده و خودروی بدون راننده هیچ تقصیری در این رویداد‌ها نخواهد داشت. پس می‌توان از حرف گوگل این برداشت را داشت که رویارویی دو خودروی بدون راننده به یکدیگر یکی از امن‌ترین راه‌های حمل و نقل می‌باشد. شاید این بار تقابل این دو خودرو موجب بروز اتفاقی نشده باشد اما شاید دفعات بعد گوگل با مشکلات بزرگ‌تری مواجه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال