اگر بر روی لپ تاپ آب یا قهوه ریخت چیکار کنیم؟

تصور کنید وقتی که سخت مشغول کار روی پروژه‌ای هستید، ناگهان لیوان آب یا چای‌تان روی لپ تاپ ریخته می‌شود. آن موقع است که انگار دنیا روی سرتان خراب شده است. ولی صبر کنید و خونسردی‌تان را حفظ کنید، چون راه حل‌هایی برای نجات لپ تاپ از چنین مهلکه ای وجود دارد. این نکته را […]

تصور کنید وقتی که سخت مشغول کار روی پروژه‌ای هستید، ناگهان لیوان آب یا چای‌تان روی لپ تاپ ریخته می‌شود. آن موقع است که انگار دنیا روی سرتان خراب شده است. ولی صبر کنید و خونسردی‌تان را حفظ کنید، چون راه حل‌هایی برای نجات لپ تاپ از چنین مهلکه ای وجود دارد.

این نکته را باید بدانید که در چنین شرایطی، مقدار مایع ریخته شده روی لپ تاپ و سرعت عمل شما دو فاکتور بسیار مهم هستند.

اگر این مشکل برای لپ تاپ تان ایجاد شده است این مطلب به شما کمک می‌کند که با کم‌ترین هزینه و بدون مراجعه به تعمیرکار، به اصطلاح کار را در بیاورید.

پیشگیری از ریختن مایعات و خوراکی‌ها روی لپ تاپ

پیشگیری بهتر از درمان است. حتما این جمله بارها به گوش‌تان خورده است. پس دست به کار شوید و قبل از اینکه روی لپ تاپ تان غذا، نوشیدنی و انواع خوراکی ها بریزد پیشگیری‌های لازم را انجام دهید.

در ادامه دو وسیله یا اکسسوری معرفی می‌کنیم که شاید تا به الان از کاربردشان بی‌اطلاع بوده‌اید.

کاور کیبورد ژله‌ای لپ تاپ: محافظ کیبورد یا کاور کیبورد ژله‌ای مناسب با مدل لپ تاپ‌تان تهیه کنید. کاورهای ژله ای در برابر رطوبت مقاوم هستند و قابلیت شستشو نیز دارند.

پایه نگهدارنده لپ تاپ: پایه‌های نگهدارنده، مزیت‌های زیادی دارند. به دلیل فاصله‌ای که ایجاد می‌کنند مانع از این می‌شوند که آب، مایعات و سایر مواد خوراکی روی لپ تاپ ریخته شود.

علاوه بر این با خرید پایه‌ نگهدارنده‌ی لپ تاپ از مزایای دیگری نیز بهره خواهید برد. برای مثال از گردن درد و قوز کردن پشت میز جلوگیری می‌کند و آناتومی کمرتان را در حالت ایده‌آل قرار می‌دهد.

آب روی لپ تاپ ریخته است؟

اگر آب یا هر مایع دیگری روی لپ تاپ‌تان ریخته است، پیش از هر اقدامی اولین کاری که باید بکنید این است که سریعا لپ تاپ را خاموش کنید. سپس باتری لپ تاپ را خارج کنید واز قطع اتصال برق اطمینان حاصل نمایید. (برای کسب اطلاعات بیشتر به بلاگ سازگار مراجعه کنید)

اگر مقدار کمی آب ریخته شده پس از قطع برق و خارج کردن باتری، با یک حوله یا دستمال تمیز به آرامی رطوبت روی لپ تاپ را سعی کنید از بین ببرید.

سپس لپ تاپ را برعکس کنید و روی حوله ای قرار دهید تا اگر آبی که درون صفحه کلید نفوذ کرده است خارج شود. حداقل 48 ساعت فرصت دهید تا کاملا خشک شود.

تذکر: به هیچ وجه از سشوار، بخاری و سایر وسایل گرمازا برای خشک کردن لپ تاپ و سایر وسایل دیجیتالی استفاده نکنید، زیرا ممکن است درجه حرارت بالا آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند.

در صورتی که مقدار آب ریخته شده روی لپ تاپ زیاد باشد، باید خودتان را برای عملیات بزرگ‌تری آماده کنید!

در این شرایط چون آب به داخل نیز نفوذ کرده است باید صفحه کلید و شاسی لپ تاپ را باز کنید. فقط اگر فکر می‌کنید از عهده باز کردن و سپس بستن آن برمی‌آیید وارد عمل شوید.

با یک دستمال تا جایی که می توانید رطوبت را از بین ببرید.بعد از آن 48 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که رطوبت به صورت کامل از بین رفته است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر لپ تاپ‌تان ضمانت دارد آن را به دست تعمیرکار برسانید، چون بعد از باز کردن شاسی توسط خودتان لپ تاپ از گارانتی خارج خواهد شد. برای خرید انواع لپ تاپ با گارارنتی سازگار، می توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی سازگار به آدرس (shop.sazgar.com) مراجعه کنید

چای و قهوه روی لپ تاپ‌ ریخته است؟

برای بزرگنمایی کلیک کنید

چای و قهوه روی لپ تاپ‌ ریخته است؟

چای و قهوه و سایر نوشیدنی‌های داغ به نسبت آب، آسیب بیشتری به لپ تاپ وارد می‌کند. باید همان روش بالا که در مورد آب گفته شد را این بار با سرعت بالاتری اجرا کنید. احتمال دارد که اگه حجم زیادی به داخل لپ تاپ نفوذ کرده باشد به مادربرد یا سایر قطعات آسیب وارد شده باشد. با این حال می‌توانید امید داشته باشید که با سرعت‌عمل بیشتر، این آسیب‌ها به حداقل برسند.

اگر این روش را انجام دادید و بعد از دو روز لپ تاپ روشن نشد، وقت آن است که زودتر یک متخصص پیدا کنید و لپ‌ تاپ‌تان را نجات دهید.

در این مواقع به اطلاعات لپ تاپ فکر نکنید. فقط به این فکر کنید که خرید یک لپ تاپ جدید چه هزینه ای در بر خواهد داشت.

لیوان شیر روی لپ تاپ ریخته است؟

به علت اینکه شیر دیرتر از آب بخار خواهد شد کمی صبر، حوصله و دقت بیشتری لازم است. هم‌چنین به دلیل وجود پروتئین و مقادیر چربی، تا حدی چسبندگی نیز ایجاد می‌کند.

در هر صورت ناچارید که به سرعت لپ تاپ را تمیز و خشک کنید. شک نکنید که سرعت عمل‌تان حتما ناجی لپ تاپ‌تان خواهد شد. مراحل دیگر را هم طبق دستورالعملی که در مواجهه با سایر مایعات توضیح داده شد به ترتیب انجام دهید.

ریختن سایر مایعات روی لپ تاپ؛ با مایعات چسبنده چه‌کار کنیم؟

مشکل‌سازترین و سخت‌ترین شرایط موقعی پیش می‌آید که مایعاتی مانند هات چاکلت، نوشابه، آبمیوه و هر گونه مایعاتی که حاوی شکر است روی لپ تاپ تان میریزد.

در این مواقع بهتر است فقط به این فکر کنید که هرچه سریع‌تر لپ تاپ را به دست تعمیرکار و متخصص این کار برسانید.

ولی اگر باز اصرار دارید خودتان وارد عمل شوید راه کارهایی برای‌تان داریم.

پس از مراحل اولیه که در بالا ذکر کردیم و جدا کردن اجزای لپ تاپ، شروع کنید به جدا کردن مایع چسبیده شده به اجزای لپ تاپ.

ریختن آب بر روی لپ تاپ

برای بزرگنمایی کلیک کنید

با استفاده از پنبه یا گوش پاک کن آغشته به الکل تمام مایعات را به آرامی سعی کنید از روی قطعات خارج کنید.

چکار نکنیم؟!

حتما پیش از این شنیده‌اید که برخی برای خشک کردن لوازم الکترونیکی خیس شده، آن را در کیسه برنج قرار می‌دهند. بله درست است برنج به خشک شدن آن‌ها کمک می‌کند ولی ممکن است آسیب جدی‌تری به لپ تاپ بزند. اگر دانه‌های برنج داخل شیارها شود، خارج کردن آنها مصیبت بزرگ‌تری ایجاد خواهد کرد.

به جای استفاده از برنج، ما راه دیگری توصیه می‌کنیم. می‌توانید رطوبت‌گیر سیلیکاژل را به کار ببرید. بسته‌های کوچک سیلیکاژل را بارها در بسته‌های کفش، لباس و غیره دیده اید. بسته های سیلیکاژل را در کنار قطعات خیس شده قرار دهید تا رطوبت آنها را جذب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست تعمیر لپ تاپ خود به وب سایت فروشگاه اینترنتی سازگار (shop.sazgar.com) مراجعه کنید.

صحبت پایانی

همراهان گرامی، این مطلب به پایان رسید و امیدواریم که توضیحات ذکر شده کمک‌تان کرده باشد. در پایان از شما عزیزان می‌خواهیم که اگر قبلا با این مشکل مواجه شده اید و تجربیاتی در این زمینه دارید که می‌تواند راه‌گشا باشد با ما و بقیه دوستان در میان بگذارید.