ارتباط بین استخراج رمزارز‌ها و قیمت ارز دیجیتال چگونه است؟

ارزش هر یک از ارز‌های دیجیتال مبتنی بر عوامل مختلفی است که فعالان و توسعه‌دهندگان این بازار به خوبی این موارد را شناسایی کرده‌اند. کسی که می‌خواهد در این بازار سرمایه‌گذاری کند باید به خوبی با تمام این موارد آشنا باشد. هنگامی که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را بدانید، بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید و […]

ارزش هر یک از ارز‌های دیجیتال مبتنی بر عوامل مختلفی است که فعالان و توسعه‌دهندگان این بازار به خوبی این موارد را شناسایی کرده‌اند. کسی که می‌خواهد در این بازار سرمایه‌گذاری کند باید به خوبی با تمام این موارد آشنا باشد. هنگامی که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را بدانید، بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید و کریپتویی که سرمایه‌گذاری بهتری می‌تواند برایتان باشد را دقیق‌تر پیدا می‌کنید. در هر یک از سایت‌های صرافی ارز دیجیتال جدول قیمت ارز دیجیتال وجود دارد که در آنجا می‌توانید قیمت هر یک از رمزارز‌ها را دنبال کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات این است که استخراج رمزارز‌ها می‌تواند تأثیری مهم روی بازار ارز دیجیتال و قیمت ارز دیجیتال داشته باشد. اما سؤالی که برای علاقه‌مندان به بازار رمزارز‌ها پیش می‌آید این است که چرا این فرایند استخراج روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا دقیق‌تر این مسأله را بشکافیم و متوجه شویم چطور استخراج رمزارز روی جدول قیمت ارز دیجیتال اثرگذار است.

عرضه و تقاضا: یکی از عوامل اصلی ارزش کریپتو

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار است، عرضه و تقاضا است. این موضوع یکی از اساسی‌ترین قوانین بازار‌های اقتصادی و تجارت است. فرض کنید یک تابلوی نقاشی بسیار معروف (مثل تابلوی مونالیزا) در جهان وجود دارد. فقط یک عدد از این تابلو وجود دارد اما هزاران کلکسیونر و نقاش و… خواهان آن هستند. قانون عرضه و تقاضا می‌گوید که هرچه عرضه یک محصول کمتر از مقدار تقاضایی که از آن می‌شود باشد، ارزش آن دارایی به شدت افزایش می‌یابد.

به همین دلیل آن تابلو ارزش بسیار بالایی دارد. این موضوع درباره توکن‌های ارز دیجیتال نیز صدق می‌کند. اگر بخواهیم مثال بیت کوین را در این زمینه داشته باشیم می‌توان گفت بیت کوین ارز دیجیتالی است که بیشترین خواهان را در بازار دارد و در عین حال تعداد محدودی از آن وجود دارد. به همین دلیل ارزش بیت کوین در جدول قیمت ارز دیجیتال بسیار بالا می‌رود.

حالا که با این موضوع آشنا شدیم خوب است که ارتباط عرضه و تقاضا را با استخراج توکن‌های کریپتو بررسی کنیم و ببینیم چطور این موضوعات به یکدیگر متصل می‌شوند و چرا استخراج یک رمزارز و نحوه آن می‌تواند روی قیمتش اثرگذار باشد و در لیست قیمت ارز دیجیتال تغییر ایجاد کند.

چرا نحوه استخراج کریپتو اهمیت دارد؟

استخراج کردن یا ماین کردن یک کریپتو می‌تواند دشوار یا آسان باشد. برخی از ارز‌های دیجیتال محدودیت دارند و برخی‌ها بی‌نهایت هستند یعنی توکن‌های بی‌شماری وجود دارد. ارز دیجیتالی مثل بیت کوین با سختی فراوان پیدا می‌شود و می‌توان آن را استخراج کرد. از طرفی برخی کوین‌ها وجود دارند که تعدادشان نامحدود است و در عین حال بسیار راحت می‌توان آن‌ها استخراج کرد. این موضوع روی مسئله عرضه و تقاضا در بازار اثرگذار است.

همان‌طور که گفتیم عرضه و تقاضا می‌تواند روی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال اثر بگذارد. بنابراین هر چه استخراج کردن یک ارز دیجیتال دشوار باشد و عرضه‌اش محدود شود، این موضوع می‌تواند ارزش آن را بالاتر ببرد. البته در اینجا باید توجه داشته باشید که این موضوع می‌تواند چاقویی دو لبه باشد. زیرا اگر آن ارز دیجیتال خواهان چندانی نداشته باشد و در عین حال استخراجش هم دشوار شود، منطق بازار‌های مالی می‌گوید که ارزش آن پایین‌تر می‌آید.

چرا دانستن قیمت لحظه‌ای رمزارز‌ها مهم است؟

نکته پایانی که در این مقاله باید به آن اشاره کنیم، اهمیت دنبال کردن لیست قیمت ارز دیجیتال است. اگر می‌خواهید در بازار سرمایه‌گذاری کنید باید بدانید که نوسانات بازار کریپتو بسیار زیاد است. سرمایه‌گذار باهوش و توانمند به خوبی می‌داند که برای موفقیت باید دائماً روند تکامل و نوسان بازار را دنبال کند تا تصمیم مناسبی بگیرد. زیرا هیجانات بازار نیز می‌توانند روی قیمت کریپتوکارنسی اثرگذار باشند. بنابراین نگاه کردن به جدول قیمت ارز دیجیتال که در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال همانند صرافی ارز دیجیتال والکس وجود دارد و ابزار‌هایی که در این سایت هستند به افراد کمک می‌کنند که تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به شما نشان دهیم چرا استخراج کریپتو می‌تواند روی ارزش یک رمزارز اثرگذار باشد. همان‌طور که گفتیم مسأله اصلی به قاعده عرضه و تقاضا بر می‌گردد. هرچه استخراج یک توکن دشوارتر باشد، یعنی عرضه آن کمتر است مخصوصاً اگر این عامل را با محدودیت تعدادش جمع کنیم. این عامل روی جدول قیمت ارز دیجیتال اثرگذار است.