مانور مهم ترمز اتمسفری در زمان ورود به زهره چیست؟

برای رسیدن به زهره و انجام ماموریت های ان از یک مانور مهم به نام ترمز اتمسفری استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا و آژانس فضایی اروپا برای انجام ماموریت های زهره برنامه ریزی کرده اند. اطلاعات لازم برای انجام این مأموریت ها نیز با کمک دو ماموریت انویژن […]

برای رسیدن به زهره و انجام ماموریت های ان از یک مانور مهم به نام ترمز اتمسفری استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا و آژانس فضایی اروپا برای انجام ماموریت های زهره برنامه ریزی کرده اند. اطلاعات لازم برای انجام این مأموریت ها نیز با کمک دو ماموریت انویژن مربوط به آژانس فضایی اروپا و وریتاس مربوط به ناسا بدست می آید. در ماموریت کاوش زهره از روش جدید ترمز اتمسفری استفاده خواهد شد.

پرتاب فضاپیماها با سوزاندن سوخت انجام میشود. در صورت کلی وزن پرتاب یک موشک برابر با پول است. سوخت بیشتر در فضاپیما باعث گران تر شدن پرتاب خواهد شد.‌به همین دلیل محققان برای برای کاهش سرعت فضاپیما به دنبال راه حل های جدید هستند. در روش جدید فضاپیما به جای سوزاندن سوخت از اتمسفر برای بازدید از مکان ها در لبه بالایی بالایی اتمسفر استفاده میکند. فضاپیما با نزدیک شدن به لبه بالایی اتمسفر در آنجا قرار گرفته و سرعت آن به دلیل اصطکاک کاهش می یابد.

روش ترمز اتمسفری پیش از این در ارسال فضاپیما به مریخ استفاده شده بود و اکنون در ماموریت های بعدی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فضاپیماهای پیشین مانند ماژلان و ونوس اکسپرس نیز از این روش استفاده کرده بودند. در حال حاضر نیز انویژن و وریتاس نیز از این روش استفاده خواهند کرد. در زمان ماموریت زهره قرار است این فضاپیما در یک بازه زمانی ۱۵ ماهه تا دوساله هزار بار در جو فرو رفته و دوباره به سمت مدار دیگر حرکت کند. البته این موضوع تنها با داشتن برنامه ریزی درست عملی خواهد بود. در این روش دما، چگالی و سرعت باد خواهد بود. البته این موارد همگی در قسمت های زهره با یکدیگر تفاوت دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال