تشکیل نمک در سیارک ها چه ارتباطی به نحوه پیدایش آب در زمین دارد؟

محققان می گویند با شناسایی نحوه تشکیل نمک در سیارک ها می توان به نحوه تشکیل آب در زمین رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیرا موفق به کشف پیروکسین در سیارک ایتوکاوا شدند. این ماده در ساختار بلوری خود حاوی آب است. همچنین محققان دانشگاه آریزونا در توده سنگ دیگری […]

محققان می گویند با شناسایی نحوه تشکیل نمک در سیارک ها می توان به نحوه تشکیل آب در زمین رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیرا موفق به کشف پیروکسین در سیارک ایتوکاوا شدند. این ماده در ساختار بلوری خود حاوی آب است. همچنین محققان دانشگاه آریزونا در توده سنگ دیگری از این سیارک بلورهای نمک قدیمی را کشف کردند. این بلورها نمی توانند بدون وجود آب تشکیل شوند.

تام زگا، نویسنده اصلی این مقاله و استاد دانشکده علوم سیاره ای می گوید: این دانه ها شبیه نمک خوراکی خانگی در زیر میکروسکوپ هستند. با وجود اینکه دیدن نمک خوراکی و دیدن بلور آن همراه با شگفت زده شدن دانشمندان بسیار عجیب است. آنها برای این شگفتی خود دلیل دارند. دانشمندان طی سال های اخیر تلاش بسیاری برای یافتن چگونگی تشکیل زندگی روی زمین انجام داده اند. حال دیدن این بلورها که تنها در حضور مولکول های آب قابل تشکیل هستند نظریه آنها در مورد نقش سنگ های فضایی در ایجاد حیات در زمین را پررنگ تر می کند.

سنگ فضایی مورد نظر مربوط به یک سیارک کوچک است که احتمالا از بدنه سیارک بزرگترین جدا شده است. سیارک ایتوکاوا از نوع سیارک های سنگی در نزدیکی زمین است. نکته مهم در مورد این سیارک این که اینگونه سیارک ها معمولا دارای مواد معدنی حاوی آب نیستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال