نقش داروخانه های آنلاین در کشور در وضعیت کنونی چیست؟

داروخانه های آنلاین می توانند در این وضعیت در تامین برخی کالاها برای شهروندان مورد استفاده قرار گیرند. در بسیاری از کشورهای زیرساخت های مناسبی برای توسعه داروخانه های آنلاین فراهم شده است. چند سالی است که در کشور ما نیز مجوز فروش برخی داروها نظیر محصولات گیاهی، طبیعی، سنتی و مکمل‌ها توسط داروخانه های […]

داروخانه های آنلاین می توانند در این وضعیت در تامین برخی کالاها برای شهروندان مورد استفاده قرار گیرند. در بسیاری از کشورهای زیرساخت های مناسبی برای توسعه داروخانه های آنلاین فراهم شده است. چند سالی است که در کشور ما نیز مجوز فروش برخی داروها نظیر محصولات گیاهی، طبیعی، سنتی و مکمل‌ها توسط داروخانه های آنلاین صادر شده است. اکنون استفاده از داروخانه های آنلاین بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دراوخانه های آنلاین در کشور در ماه اخیر فروش بیشتر و حتی دوبرابری را داشته اند. محصولات به فروش رفته در این داروخانه ها نیز تغییر کرده و به سمت محلول های ضدعفونی و ویتامین ها و مکمل ها رفته است. رودکی، رئیس سایت داروکده در مورد تحولات اخیر وضعیت داروخانه های آنلاین می گوید: اجازه فروش ماسک و دستکش به داروخانه های آنلاین داده نشد. در حالی که اگر فروش این اقلام بوسیله داروخانه های آنلاین و حتی بصورت آفلاین انجام می شد، نگرانی بابت عرضه آن کمتر بود. داروخانه های آنلاین اکنون زیر نظر وزارت بهداشت , تعزیرات و نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

در بسیاری از کشورها نظیر آلمان، نسخه های دیجیتال توسط پزشکان صادر میشود و سپس به داروخانه ها ارسال شده و داروخانه نیز داروها را به آدرس بیمار می فرستد. اما درایران داروخانه هایی که وبسایت فروش داشته باشند بسیار کم هستند و زیرساخت های لازم برای ایجاد دیتابیس مناسب فراهم نیست. داروخانه های آنلاین با مشکلات ارسال دارو نیز مواجه هستند و بعضا هزینه ارسال برای برخی اقلام باعث میشود تا سود فروش کالا به صفر برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال