نقش اینترنت در رشد اقتصادی آمریکا چقدر است؟

تحقیقات نشان میدهد که رشد مداوم اینترنت تا سال 2018 توانسته است ۲.۱ تریلیون دلار از سهم این بخش از اقتصاد آمریکا را افزایش دهد. این سهم حدود ده درصد از تولید ناخالص را شامل میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، بسیاری از شرکت های حوزه فناوری در این کشور زیر فشار […]

تحقیقات نشان میدهد که رشد مداوم اینترنت تا سال 2018 توانسته است ۲.۱ تریلیون دلار از سهم این بخش از اقتصاد آمریکا را افزایش دهد. این سهم حدود ده درصد از تولید ناخالص را شامل میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، بسیاری از شرکت های حوزه فناوری در این کشور زیر فشار انتقادها قرار گرفته و حتی در بعضی موارد قانونگذاران خواستار تجزیه این شرکت ها شده اند . به همین جهت انجمن اینترنت این کشور که نمایندگی بسیاری از غول های این صنعت نظیر آمازون، فیسبوک، آلفابت، توییتر، اوبر و بسیاری دیگر را بر عهده دارد ، با انجام محاسباتی سهم اینترنت در رشد اقتصادی این کشور را منتشر کرده است. این انجمن از منابع سرشماری، دفتر تحلیل اقتصاد، داده‌های دولت در کمیسیون اوراق بهادار و ارز در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده است. در این محاسبات مشخص شده که اینترنت چهارمین رکن اقتصاد ایالات متحده را بعد از املاک و مستغلات، دولت و تولید تشکیل میدهد. همچنین این بخش حدود 6 میلیون شخص مستقیم ایحاد کرده و در سال 2015 حدود 6 درصد از ناخالص داخلی (GDP) این کشور را شامل میشده است.

در تحلیل های اقتصادی این کشور نیز مشخص شد که در سال 2017 حدود 6.9 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده که برابر با 4.35 تریلیون دلار بوده ، به این بخش تعلق دارد. بطور کلی اقتصاد دیجیتال ، زیرساخت‌های دیجیتال، معاملات تجارت الکترونیک و رسانه‌های دیجیتالی را دربرمی‌گیرد . همچنین تحقیقات دفتر اقتصاد در این باره نشان میدهد که میانگین درآمد کارمندان در اقتصاد دیجیتال امریکا تقریبا دو برابر درامد دیگر کارمندان در اقصاد این کشور است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال